لیزر پنجاه ساله شد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تئودور ماینمن، در سی و دومین سال زندگی خود در آزمایشگاه Hughes Research در کالیفرنیا موفق به تولید اشعه لیزر از کریستال یاقوت سرخ شد.هنگامی که ماینمن موفق به ساخت لیزر شد بسیاری از دانشمندان معتقد بودند که این نور قرمز کاربردی نخواهد داشت اما …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تئودور ماینمن، در سی و دومین سال زندگی خود در آزمایشگاه Hughes Research در کالیفرنیا موفق به تولید اشعه لیزر از کریستال یاقوت سرخ شد.
هنگامی که ماینمن موفق به ساخت لیزر شد بسیاری از دانشمندان معتقد بودند که این نور قرمز کاربردی نخواهد داشت اما این فناوری توانست دنیا را متحول کند.
به این ترتیب با گذشت پنجاه سال لیزر به یکی از فناوری هایی تبدیل شده که بیشترین کاربرد را دارد و در بسیاری از صنایع حتی پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
این پدیده در سال ۱۹۶۰ کشف شد و امروزه به‌عنوان یک فناوری جا افتاده است و در تولیدات صنعتی، ارتباطات، نقشه‌برداری و چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این فناوری از این امکان برخوردار است که اطلاعات را با سرعت نور منتقل کند و با دقت بسیار زیاد اشیای بسیار ریز را برش بزند.
از این فناوری همچنین در تلسکوپ های نجومی و تحقیقات هسته ای استفاده می شود.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا