پوشش جاده‌ای تلفن همراه در استان به بیش از ۹۹ درصد ارتقاء یافته است

به گزارش ایسنا، محسن اصغری بقالان در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۲۰۰ سایت BTS در سطح استان نصب شده است.وی تعداد مشترکان تلفن همراه در استان را ۲۵۳ هزار و تلفن ثابت را ۲۱۲ هزار مشترک ذکر کرد.اصغری بقالان ضریب نفوذ تلفن ثابت این استان را پایین دانست و علت آن را نبود متقاضی بیان …

به گزارش ایسنا، محسن اصغری بقالان در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۲۰۰ سایت BTS در سطح استان نصب شده است.
وی تعداد مشترکان تلفن همراه در استان را ۲۵۳ هزار و تلفن ثابت را ۲۱۲ هزار مشترک ذکر کرد.
اصغری بقالان ضریب نفوذ تلفن ثابت این استان را پایین دانست و علت آن را نبود متقاضی بیان کرد.
وی با اشاره به مشکل پرداخت دیرهنگام بدهی توسط مشترکان، رقم مطالبه این شرکت را قابل توجه دانست و از هم‌استانی‌ها خواست نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.
اصغری بقالان در ادامه با بیان این‌که سامانه صدقه الکترونیکی در استان راه‌اندازی می‌شود، توضیح داد: شماره تماس سرویس صدقه الکترونیکی کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸۰۹۰۰۱۱، سرویس صدقه الکترونیکی سازمان بهزیستی ۸۰۹۰۰۲۲ و سرویس صدقه الکترونیکی مرکز دختران بی‌سرپرست ۸۰۹۰۰۳۳ است.
وی تصریح کرد: امکان خدمات‌دهی توسط این سامانه‌ها فقط با تلفن ثابت امکان‌پذیر است.
سرپرست شرکت مخابرات خراسان شمالی همچنین از راه‌اندازی سامانه مشاوره تلفنی برای نخستین بار در کشور در هفته ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه‌ها در امر درآمدزایی و اشتغال به شهروندان بسیار کمک می‌کند.
وی توضیح داد: راه‌اندازی این سامانه در رفع بسیاری از مشکلات شهروندان از جمله صرفه‌جویی در زمان، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت موثر است و در صورت استفاده از مشاوره، هزینه آن در قبض تلفن محاسبه می‌شود.
اصغری بقالان افزود: چهار مورد از این سرویس‌ها در حال حاضر فعال است که شماره تماس ۸۰۹۹۹۹۹ مخصوص مشاوره بانوان، شماره تماس ۸۰۹۱۱۱۱ اعلام کدپستی، شماره تماس ۸۰۹۱۱۱۲ رهگیری مرسولات پستی و ۸۰۹۱۱۱۳ شماره تماس پست‌یافته است.
وی بیان کرد: هر سرویس موظف است طبق قرارداد نرخ را به شخص اعلام کند و شرکت مخابرات نیز بعد از ۱۵ ثانیه شارژ را شروع می‌کند.
اصغری بقالان همچنین گفت: سرویس ساعت گویا با شماره تماس ۱۱۹، ندای قرآن ۱۴۴، اعلام تقویم و اوقات شرعی ۱۹۲ و قصه‌گو با شماره ۸۰۹۰۰۰۰ در هفته ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی می‌شوند.
وی ادامه داد: در ۲۷ اردیبهشت ماه امسال، ۲۸ پروژه قابل افتتاح در سطح استان در نظر گرفته شده که رقمی معادل ۱۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال برای آن‌ها هزینه شده است.
اصغری بقالان اضافه کرد: برای پروژه‌هایی که در مرحله آزمایش هستند، بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که تا پایان سال افتتاح خواهند شد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا