سهام پست بانک و پست امسال حتماً عرضه می‌شود

مهدی عقدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات فارس با تاکید بر اینکه واگذاری پست بانک دربودجه سال ۸۹ تصویب شده است ، اظهار داشت: شرکت پست بانک اگر قابلیت واگذاری را از لحاظ سودده بودن داشته باشد ، امسال ازطریق بورس واگذار می شود و در غیر اینصورت اگر شرایط مهیا نباشد، از طریق …

مهدی عقدایی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات فارس با تاکید بر اینکه واگذاری پست بانک دربودجه سال ۸۹ تصویب شده است ، اظهار داشت: شرکت پست بانک اگر قابلیت واگذاری را از لحاظ سودده بودن داشته باشد ، امسال ازطریق بورس واگذار می شود و در غیر اینصورت اگر شرایط مهیا نباشد، از طریق فرابورس و بازار سوم عرضه خواهد شد.
وی در توضیح این مطلب تاکید کرد: فرابورس به معنی مزایده های عادی خواهد بود که سهام به صورت بلوکی و یکجا عرضه می شود که این در مواقعی اتفاق می افتد که زیان ده بودن شرکت اثبات شود.
عقدایی تصریح کرد: واگذاری سهام پست بانک در قالب سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در قانون بودجه سال ۸۹ دیده شده و این شرکت جزء شرکت های گروه دوم است که تا پایان امسال به بورس می رود.
معاون سازمان خصوصی سازی در عین حال در مورد عرضه سهام شرکت پست دولتی نیز گفت: امسال واگذاری شرکت پست نیز در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار دارد و این شرکت نیز در صورت اینکه قابلیت پذرش در بورس را نداشته باشد به صورت فرابورس واگذار خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول، واگذاری شرکت هایی که بیش از ۵۰ درصد سهامشان متعلق به دولت باشد، از طریق فرابورس یا بازار سوم ممکن است.
وی خاطرنشان کرد: نامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد لغو واگذاری پست بانک به سازمان خصوصی سازی ارائه نشده است.
به گزارش فارس، چند روز قبل برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودندکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به بورس اعلام کرده با توجه به باقی ماندن مشکلات زیان انباشته پست بانک، وزارت ارتباطات فعلاً برنامه‌ای برای فروش این شرکت دولتی ندارد.
وی در این نامه با بیان این که ورود پست‌بانک به بورس پس از اصلاح ساختار مالی صورت خواهد گرفت، تاکید کرده که در صورتی که مشکل زیان انباشته پست بانک سریع رفع شود، احتمال ورود این شرکت به بورس در سال جاری وجود دارد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا