تاریخچه مختصری از تلویزیون تا دهه ۲۰۲۰ میلادی

بسیاری از آمریکایی ها اولین طعم تلویزیون را در نمایشگاه جهانی ۱۹۳۹ در کوئینز، نیویورک دریافت کردند. اما حتی قبل از آن زمان، دانشمندان و مخترعان در حال بررسی راه‌هایی بودند که لوله‌های پرتو کاتدی و میکروسکوپ‌ها مردم اجازه دهند با تصاویر متحرک سرگرم شوند. درست است، قبل از اینکه سریال مورد علاقه خود را با یک تلویزیون پلاسما ۵۵ اینچی تماشا کنید، زمانی بود که فناوری تلویزیون بسیار ابتدایی‌تر بود.

در این مقاله نگاهی به تاریخچه مختصری از تلویزیون بر اساس دهه می اندازیم و چگونگی تکامل تلویزیون در قرن گذشته را بررسی می کنیم.

آیا در مورد اشخاص آمریکایی و روسی که طرح اولیه اولین تلویزیون را ایجاد کردند، می دانید؟ در مورد طولانی ترین برنامه تلویزیونی ایالات متحده که اولین بار در دهه ۱۹۴۰ پخش شد، چطور؟ یا محصولی که بارها در نمایش ها و در خلال وقفه های تبلیغاتی دیده می شد که در دهه ۱۹۷۰ ممنوع بود؟

برای یافتن این اطلاعات و موارد دیگر به خواندن این مقاله ادامه دهید – پیشرفت‌های تکنولوژیکی و لحظات به یاد ماندنی در اخبار، ورزش، و کمدی‌ها، و همچنین برخی از اختراعات مرتبط با تلویزیون که به خوبی اجرا نشدند، اما همچنان بر برنامه‌های تلویزیونی این کشور تأثیر گذاشتند.

تاریخچه مختصری از تلویزیون تا دهه 2020 میلادی

دهه ۱۹۲۰

تلویزیون همانطور که می شناسیم در دهه ۱۹۲۰ شروع به شکل گیری خود کرد. ولادیمیر K. Zworykin در روسیه متولد شد و با توسعه یک کینسکوپ که تصاویر را روی فیلم های سینمایی ضبط می کرد، پیشگام فناوری تلویزیون شد. در سال ۱۹۲۶، جان لاگی بیرد یک نمایش عمومی از یک سیستم تلویزیونی در لندن انجام داد. دو سال بعد، اولین ایستگاه های تلویزیونی راه اندازی شدند.

دهه ۱۹۳۰

افتتاحیه نمایشگاه جهانی ۱۹۳۹ در نیویورک، به لطف RCA و سخنرانی رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت، تلویزیون را به مخاطبان ملی معرفی کرد. شبکه NBC به زودی پخش شبانه خود را آغاز کرد. آزمایشگاه DuMont که در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد، به سرعت به یک نیروی انقلابی در روزهای اولیه تلویزیون تبدیل شد، هم در برنامه‌نویسی و هم در فناوری.

دهه ۱۹۴۰

از آنجایی که تلویزیون‌های سیاه و سفید در خانواده‌های آمریکایی رایج‌تر شدند، کارهای نهایی در مورد آنچه ما به عنوان تلویزیون رنگی می‌شناسیم در اواخر دهه ۱۹۴۰ اصلاح شد. ورزش های حرفه ای اولین بار در ایستگاه های آمریکایی پخش شد و ABC در این دهه تشکیل شد. در سال ۱۹۴۷، “ملاقات با مطبوعات” اولین نمایش خود را آغاز کرد و در نهایت به طولانی ترین برنامه تلویزیونی تبدیل شد.

دهه ۱۹۵۰

مفهوم تلویزیون صبحگاهی با اولین نمایش “امروز” NBC در سال ۱۹۵۲ متحول شد. در پیشروی برای “تلویزیون باید دید”، بیش از نیمی از تماشاگران تلویزیون با برنامه “من لوسی را دوست دارم” روز خود را با لوسی تنظیم کردند. الویس پریسلی اولین حضور تلویزیونی خود را در اواسط دهه انجام داد و به زودی ثابت شد که حضور تلویزیونی می تواند ستاره ای در سراسر جهان ایجاد کند.

تاریخچه مختصری از تلویزیون تا دهه 2020 میلادی

دهه ۱۹۶۰

گفتمان سیاسی و جاه طلبی های جهانی در این دهه به سطح جدیدی ارتقا یافت. دهه ۱۹۶۰ با رقابت ریچارد ام. نیکسون و جان اف کندی در یک مناظره تلویزیونی در دو صفحه آغاز شد و سه سال بعد، پوشش خبری فوری با ترور کندی در دالاس برای همیشه تغییر کرد. پیشتر در سال ۱۹۶۳، پوشش تلویزیونی سخنرانی دکتر مارتین لوتر کینگ با عنوان “من یک رویا دارم” به پیام رهبر حقوق مدنی کمک کرد تا در میان میلیون ها نفر در سراسر جهان طنین انداز شود. دهه با تماشای راه رفتن انسان روی ماه به پایان رسید.

دهه ۱۹۷۰

HBO در سال ۱۹۷۲ در تلویزیون در دسترس قرار گرفت و قالب خود را با فیلم‌های انحصاری، برنامه‌های اصلی پیشگامانه و ورزش‌های زنده مانند بوکس تغییر داد. سیگار از سال ۱۹۷۰ به عنوان یکی از کالاهای اصلی تبلیغات تلویزیونی ممنوع شد. همچنین در همان سال، سرویس پخش عمومی یا PBS شروع به کار کرد و بازاری برای برنامه های آموزشی غیرانتفاعی ایجاد کرد.

دهه ۱۹۸۰

در سال ۱۹۸۰، هاوارد کازل در حین پخش برنامه “دوشنبه شب فوتبال” به طور خاطره انگیزی از قتل جان لنون در یک تقاطع نادر از اخبار ملی در حین پخش حرفه ای ورزشی به مخاطبان گفت (نمونه های بعدی عبارتند از تعقیب و گریز O.J. Simpson در فینال NBA، و اخبار مرگ اسامه بن لادن در جریان یک بازی تلویزیونی ملی بین فیلادلفیا فیلیز و نیویورک متس گزارش شد. در سال ۱۹۸۱، MTV اولین موزیک ویدیوی خود را با عنوان “ویدیو ستاره رادیو را کشت” توسط The Buggles راه اندازی و پخش کرد و صنعت سرگرمی را تغییر داد. تلویزیون های ترکیبی با تلویزیون و VCR محبوبیت پیدا کردند.

دهه ۱۹۹۰

مجموعه برنامه‌های «تلویزیون باید ببینید» NBC اوج تلویزیون کمدی را ایجاد کرد و مجموعه‌ای از موفقیت‌ها مانند «Seinfeld»، «Friends» و «Frasier» را به نمایش گذاشت. راه اندازی پروژه “Triplecast” المپیک که به صورت شبانه روزی و پرداخت به ازای مشاهده بازی های تابستانی ۱۹۹۲ در بارسلون را پوشش می داد، موفقیت چندانی نداشت. اگرچه این تلاش شکست خورد، بازی‌های المپیک آینده تقریباً ۲۴ ساعت در چندین شبکه پوشش خواهند داشت. فناوری TiVo و DVR در پایان قرن به کار گرفته شد و به زودی VCR ها تقریباً منسوخ شدند.

دهه ۲۰۰۰

Reality TV در دهه ۲۰۰۰ با نمایش هایی مانند “Survivor”، “American Idol” و “The Amazing Race” که برخی از بزرگترین اعداد رتبه بندی تاریخ را به خود اختصاص داد، تبدیل به یک جنون شد. در سال ۲۰۰۷، نتفلیکس یک گزینه استریم را برای کتابخانه نمایش های تلویزیونی و فیلم های خود ارائه کرد و دو سال بعد، “NFL RedZone” مشاهده حرفه ای ورزش در ایالات متحده را تغییر داد و به طرفداران فوتبال اجازه داد تا بازی های مهم هر بازی NFL را تماشا کنند، حتی آنهایی که خارج از آن هستند. بازار. تلویزیون‌های صفحه‌تخت تقریباً جایگزین تلویزیون‌های لوله پرتو کاتدی بزرگ‌تر و مکعب‌شکل می‌شوند.

 

دهه ۲۰۱۰

با ایجاد HBO، NBC، و حتی WWE، سرویس‌های اشتراک ماهانه خود را پخش کردند. تلویزیون‌های هوشمند در خانواده‌های آمریکایی رایج‌تر شده‌اند و به بینندگان این امکان را می‌دهند که موسیقی را پخش کنند، یوتیوب را مرور کنند و برنامه‌های مورد علاقه خود را همه در یک دستگاه تماشا کنند. کروم کست یکی دیگر از پیشرفت های تکنولوژیکی خیره کننده بود. در مورد نمایش‌های واقعی، دوران پرستیژ تلویزیون آغاز شد که بسیاری آن را بهترین سریال تاریخ می‌دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا