کدام اپراتور بیش‌تر سود می‌برد؟

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش معاون فنی ایرانسل – از وصول درآمد ۲۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران از محل اتصال متقابل (اینترکانکشن) با شبکه ایرانسل خبر داده و گفته بود: شرکت مخابرات ایران تاکنون از محل اتصال متقابل با شبکه ایرانسل حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول کرده است.علی‌اصغر …

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چندی پیش معاون فنی ایرانسل – از وصول درآمد ۲۸۰۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران از محل اتصال متقابل (اینترکانکشن) با شبکه ایرانسل خبر داده و گفته بود: شرکت مخابرات ایران تاکنون از محل اتصال متقابل با شبکه ایرانسل حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان درآمد وصول کرده است.
علی‌اصغر عینی‌پور گفته بود: با وجود توافقات قبلی امضا شده در سطح مدیران عامل و روسای هیات مدیره شرکت مخابرات و ایرانسل و درآمد بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومانی مخابرات از محل اتصال متقابل با ایرانسل، تاکنون بدهی معوقه ۲۸۷ میلیارد تومانی این شرکت به ایرانسل پرداخت نشده است.
اما صابر فیضی – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات ایسنا در این باره گفت: این رقم اشتباهی است.
وی تصریح کرد: مشترکان مخابرات حدود ۶۰ میلیون هستند، یعنی مشترکان تلفن همراه و ثابت جمعا این حدود را شامل می‌شوند و مشترکان ایرانسل نیز حدود ۱۵ میلیون هستند، بنابراین می‌توان گفت که مشترکان مخابرات حدود ۴ برابر مشترکان ایرانسل هستند.
او افزود: اگر هر تماسی از مشترک مخابرات با ایرانسل گرفته شود، ۸۰ درصد مبلغ این تماس برای ایرانسل و ۲۰ درصد برای مخابرات محاسبه می‌شود، بنابراین با توجه به ۴ برابر بودن تعداد مشترکانمان طبیعی است ایرانسل سود بیش‌تری از مخابرات خواهد برد.
به گزارش ایسنا مدیر عامل شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز گفته بود: ‌اگر هر دو طرف در این باره به توافق برسند، نیازی نیست که موضوع به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده شود که در این راستا تقریبا صورتحساب‌های طرفین رد و بدل شده اما به این علت که مبلغ هنوز قطعی نشده، اقدامی صورت نگرفته است.
همچنین رییس پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات پیش از این گفته بود: قرار شد درباره موضوع تعرفه اینترکانکشن مخابرات و ایرانسل در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیم‌گیری شده و این موضوع نهایی شود، درباره این بحث اگر دو طرف به توافق برسند و بر اساس آن چیزی که در جداول و پروانه این دو اپراتور آمده تصمیم‌گیری کنند، موضوع نهایی خواهد شد.
اما ظاهرا شرکت مخابرات ایران طبق گفته‌های رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران از محل اینترکانکشن با ایرانسل زیان داده است و باید ایرانسل و مخابرات در حضور رگولاتور درباره تعرفه‌های اتصال متقابل خود بحث و توافق کنند.
وفا غفاریان پیش از این در این باره گفته بود: در حال حاضر حاشیه سود شرکت مخابرات از محل این ارتباط منفی بوده و این شرکت ضرر کرده است.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا