مراکز صنعتی فضایی، سازماندهی می‌شوند

به گزارش سازمان خبری موبنا  به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمد علی فرقانی، معاون وزیر اظهار داشت: اولویت‌های کاری، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان فضایی در سال جاری تدوین شده، در تلاش هستیم تا با همت مضاعف این اهداف را عملیاتی کنیم. وی افزود: توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی کشور …

به گزارش سازمان خبری موبنا  به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمد علی فرقانی، معاون وزیر اظهار داشت: اولویت‌های کاری، سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان فضایی در سال جاری تدوین شده، در تلاش هستیم تا با همت مضاعف این اهداف را عملیاتی کنیم.
وی افزود: توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی کشور در حوزه علوم و فناوری فضایی و فعال سازی بخش تهیه و تأمین تصاویر ماهواره‌ای در سازمان فضایی، از دیگر برنامه‌هایی است که برای سال جاری تدوین شده است.
فرقانی حضور فعال در مجامع بین المللی و داخلی را از دیگر برنامه‌های سال ۸۹ عنوان کرد و گفت: با اجرای این برنامه، علاوه بر دفاع از حقوق حاکمیتی کشور در مجامع بین المللی، در تصمیم‌گیری‌های جهانی نیز حضور موثر خواهیم داشت.
وی ادامه داد: یکی دیگر از بخش‌هایی که در سال همت مضاعف و کار مضاعف مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت، تهیه و تدوین مقررات، نظامات و آیین‌نامه‌ها در حوزه فضا است چرا که حقوق فضا، جزؤ لاینفک این حوزه محسوب می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات یکی از هدف‌های سازمان در سال ۸۹ را بهینه سازی ساختار نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: به منظور انجام اهداف پیش‌بینی شده می‌بایست ساختار نیروی انسانی اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس در تلاش هستیم برای جذب فارغ التحصیلات نخبه دانشگاهی، مجوزهای لازم را کسب کنیم.
رییس سازمان فضایی کشور در خصوص دیگر برنامه‌های تدوین شده نیز، اظهار داشت: تدوین استانداردهای فضایی، استقرار شبکه پالایش اجرام و سیگنال‌های فضایی و آماده‌سازی و پرتاب چند ماهواره جدید از دیگر برنامه‌هایی است که تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.
۱۱۷/۱۶۱

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا