سود مخابرات واقعی است

 در این خصوص مجتبی عبدالهی کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت : داشتن تاییدیه دولت برای حسابرسی شدن اموال و دارایی های مخابرات الزامی است و تنها نمی توان به جملات شفاهی بسنده کرد .وی تصریح کرد:مجمع مخابرات در حالی روز شنبه برگزار می شود که تاحدودی ابهامات موجود حل شده است …

 در این خصوص مجتبی عبدالهی کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار سازمان خبری موبنا گفت : داشتن تاییدیه دولت برای حسابرسی شدن اموال و دارایی های مخابرات الزامی است و تنها نمی توان به جملات شفاهی بسنده کرد .
وی تصریح کرد:مجمع مخابرات در حالی روز شنبه برگزار می شود که تاحدودی ابهامات موجود حل شده است و باید برای سود سهام سالیانه تصمیم گیری شود .
این کارشناس بازار سرمایه گفت : مجمع طبق قانون تجارت باید حداقل سالی یک ‌بار تشکیل شود که مهم‌ترین بخش آن گزارش هیات مدیره به مجمع و بعد استماع گزارش بازرس و حسابرسی قانون شرکت از طرف مجمع و تقسیم سود، تعیین بازرس قانونی و تعیین روزنامه‌های کثیرالانتشاری است که باید آگهی‌های شرکت در آن چاپ شود و این جزو مواردی است که همه ساله اتفاق می‌افتد.
وی افزود: شرکت‌های بورسی حداقل ۳۱ تیرماه یعنی ۴ ماه بعد از پایان سال مالی باید مجمع‌شان را تشکیل دهند و این مراحل را آنجا تعیین کنند و طبق قانون باید بعد از تعیین میزان سود هشت ماه بعد از آن سود سهامداران پرداخت شود.
 وی همچنین  گفت : : یک شرکت می تواند هزینه استهلاک خود را بر اساس اصول حسابداری و ماده ۱۵۱ مالیات مستقیم آن کمتر از میزان تعیین شده اعلام کند و مخابرات نیز هزینه استهلاک را کمتر از میزان تعیین شده اعلام کرده و این عمل بر اساس اصول حسابداری درست است .
با ورود مخابرات به بورس دولت پرداخت هر گونه هزینه قبلی شرکت را تعهد کرد لذا دولت باید نسبت به پرداخت هزینه هایی همچون مالیات سنوات و اعطای پروانه بهره برداری مخابرات متعهد باشد .
وی افزود : مخابرات حدود ۲۶۰ میلیارد تومان بابت هزینه مالیات سنوات قبل از ورود به بورس را برآورد کرده و از آنجا که این هزینه ها به دوره قبل از ورود به بورس بر می گردد دولت باید پرداخت آن را تقبل کند.
 این کارشناس ادامه داد : مخابرات سود ۱۶۰۰ میلیارد تومانی و به ازای هر سهم معادل ۳۷ تومان را اعلام کرده که این سود واقعی است .
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا