ضریب نفوذ اینترنت در ایران کمتر از نیم درصد است

محمد طه خسروی کارشناس امنیت شبکه درگفت و گو با سازمان خبری موبنا گفت: امروزه ضریب نفوذ اینترنت درکشورهای توسعه یافته از طریق شمارش تعداد پورت های اینترنت پرسرعت فعال تعیین می شود.به گفته این کارشناس، هم اکنون حدود ۳۸۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت فعال در کشور وجود دارد  که به این ترتیب ضریب نفوذ …

محمد طه خسروی کارشناس امنیت شبکه درگفت و گو با سازمان خبری موبنا گفت: امروزه ضریب نفوذ اینترنت درکشورهای توسعه یافته از طریق شمارش تعداد پورت های اینترنت پرسرعت فعال تعیین می شود.
به گفته این کارشناس، هم اکنون حدود ۳۸۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت فعال در کشور وجود دارد  که به این ترتیب ضریب نفوذ اینترنت در ایران کمتر از نیم درصد است.
وی همچنین تاکید کرد: شمارش تعداد کاربران اینترنت در آمار ضریب نفوذ محاسبه نمی شود.
خسروی  ضریب نفوذ اینترنت را یکی از شاخص های توسعه هر کشور عنوان کرد و گفت: در دنیا  بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت وجود دارد  که بالغ بر  ۵۰۰ میلیون نفر از آنها دارای اینترنت پرسرعت هستند. به این ترتیب ۳/۷  مردم دنیا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
گفتنی است، براساس آخرین آمار رسمی که از سوی شرکت فناوری اطلاعات ایران ارایه شده است، تعداد کاربران اینترنت در ایران ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که ۴۰۰ هزار نفر از آنها به (ADSL) دسترسی دارند .این در حالی است که طبق بررسی موسسه تحقیقاتی IBM  بر روی کاربران  کشورهای جهان دانمارک با بالاترین سرعت اینترنت و کمترین قیمت بهترین خدمت را به کاربرانش ارائه می دهد و در صدر جدول مقایسه اینترنتی قرار دارد.
۱۸۲/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا