گوشی های تلفن همراه در سرازیری کاهش قیمت

یکی از فعالان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سیر نزولی قیمت تمامی گوشی های تلفن همراه موجود که از اواسط فروردین ماه شروع شده است، همچنان ادامه دارد و با استمرار این روند احتمال کاهش قیمت این کالای ارتباطی در سطح بازار وجود دارد.“مجید سیاری” افزود: تمامی گوشی …

یکی از فعالان بازار در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سیر نزولی قیمت تمامی گوشی های تلفن همراه موجود که از اواسط فروردین ماه شروع شده است، همچنان ادامه دارد و با استمرار این روند احتمال کاهش قیمت این کالای ارتباطی در سطح بازار وجود دارد.
“مجید سیاری” افزود: تمامی گوشی های موجود در بازار از جمله گارانتی دار و بدون گارانتی به دلیل افزایش عرضه با کاهش قیمت در سطح بازار تلفن همراه عرضه می شود.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر کاهش نقدینگی مردم  از جمله دلیل دیگر است که به بی رونقی بازار این کالای ارتباطی دامن زده است.
به گفته دیگر منابع بازاری  یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت این کالای ارتباطی عرضه مدل‌های جدید توسط برندهای معروف بوده است که باعث کاهش قیمت مدل های قدیمی در بازار شده است.
در همین حال کارشناسان بازار معتقدند که برای بهبود شرایط فعلی بازار تلفن همراه تنها کاهش تعرفه واردات آن راه حل مناسبی برای حل این معضل است چرا که در حال حاضر با تعرفه ۲۵ درصدی عنان بازار تلفن همراه به طور کامل در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گرفته است.
به اعتقاد آنها تنها اعمال تعرفه زیر ۱۰ درصدی می تواند منجر به کاهش قاچاق گوشی شود؛ در غیر این صورت با تعرفه های فعلی قاچاقچیان گوشی به کار خود ادامه خواهند داد.
تعرفه بالا وحضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه با قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث شده است تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد؛ نبود اتحادیه یا صنف مختص تلفن همراه برای نظارت و ساماندهی بازار وعدم کنترل انبارهایی که مملو از گوشی های قاچاق هستند ازجمله دلایلی است که باعث شده بازار گوشی تلفن همراه همچنان آشفته باشد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا