صدور ویزای الکترونیکی پیشرفت کرده است؟

بیش‌ترین حجم تقاضای ویزای الکترونیکی برای افغانستان و عراق است    سعید سیدآقا بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که بحث ویزای الکترونیکی در وزارت امور خارجه در حال پیشرفت است اظهار کرد: البته برای کشورهایی که بحث انگشت‌نگاری وجود دارد، بحث ویزای الکترونیکی وجود ندارد، مثل کشور …

بیش‌ترین حجم تقاضای ویزای الکترونیکی برای افغانستان و عراق است    
سعید سیدآقا بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که بحث ویزای الکترونیکی در وزارت امور خارجه در حال پیشرفت است اظهار کرد: البته برای کشورهایی که بحث انگشت‌نگاری وجود دارد، بحث ویزای الکترونیکی وجود ندارد، مثل کشور انگلستان ولی بقیه کشورها می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.
وی افزود: برای دریافت ویزای الکترونیکی به سایت وزارت امور خارجه به بخش کنسولی مراجعه کرده و زمانی که فرم تاییدیه به مرکز می‌آید، ارتباطات دیجیتالی از لحاظ امنیتی چک می‌شود.
او ادامه داد: شخص متقاضی و توریستی که می‌خواهد وارد کشور شود، می‌تواند به‌جای مراجعه به نمایندگی‌ها از منزل خود و از طریق اینترنت فرم مربوط را تکمیل و کدی دریافت کند که بعد از دریافت تاییدیه‌های امنیتی اگر مشکلی نداشته باشد، پس از ۷۲ ساعت ویزای خود را دریافت می‌کند؛ این موضوع در جذب توریست تاثیر داشته و این روند را تسریع می‌کند.
به گزارش ایسنا صدور ویزای الکترونیکی برای خارجی‌هایی که قصد ورود به کشورمان را دارند، انجام می‌شود؛ افراد خارجی برای ورود به کشورمان می‌توانند برای صدور ویزا به سایت وزارت امور خارجه به آدرس www.mfa.gov.ir مراجعه کنند و فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند که بعد از تکمیل این فرم و ارسال آن این درخواست به لحاظ امنیتی و موارد دیگر چک شده و اگر مشکلی نداشته باشد سیستم به طور اتوماتیک، ایمیلی برای شخص مورد نظر فرستاده و کدی به فرد داده می‌شود؛ با این کار زمانی که شخص مورد نظر وارد کشور می‌شود می‌تواند این کد را به سامانه در فرودگاه داده و وارد کشور شود.
گفتنی است این کار برای افراد در کشورهایی صورت می‌گیرد که دارای پروتکل روادید با ایران باشند و از این منظر، ارتباطی دو سویه با کشورمان داشته باشند و هزینه آن تفاوت چندانی با دریافت غیر اینترنتی ویزا ندارد.
لازم به ذکر است کلیات صدور ویزای الکترونیکی به جهانگردان و علاقه‌مند سفر به ایران مردادماه سال ۸۱ با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات به تصویب رسید و از سوی سازمان ایرانگردی و جهانگردی و برای تسهیل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران اعلام شد اما در عمل، برای راه‌اندازی کامل سایت مذکور روند چند ساله‌ای طی شده است.
ویزای الکترونیکی یکی از سرویس‌های بسیار مشهور در زمینه e-tourism است و کشورهایی که خدمات ویزا را الکترونیکی ارائه می‌کنند آن را یکی از شاخص‌های پیشرفت در زمینه‌ی دولت الکترونیکی می‌دانند.
ویزای الکترونیکی در سطوح متفاوتی در جهان ارائه می‌شود و استانداردهایی که سطح سرویسی خاصی را مشخص کنند وجود ندارد، به طوریکه برخی کشورها ویزای الکترونیکی را در حد ارائه اطلاعات اخذ ویزا از طریق اینترنت می‌دانند و برخی دیگر کل عملیات لازم برای اخذ ویزا را به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام می‌دهند.
در جریان صدور ویزای الکترونیکی هنگامی که یک گردشگر سفر خود را از طریق اینترنت برنامه‌ریزی می‌کند، باید امکان اقدام برای اخذ ویزا را نیز از طریق اینترنت داشته باشد.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا