۲۳ شرکت مخابرات زيانده هستند

محمد رضا محمد خاني مدير سابق طرح و مهندسي شرکت مخابرات ايران در گفتگو با خبرنگار موبنا مهمترين برنامه سال جاري حوزه مخابرات و ارتباطات را ورود شرکت مخابرات کشور به سازمان بورس دانست و گفت : طبق تاکيد ات مقام معظم رهبري و اصل ۴۴ قانون اساسي مبني بر واگذاري شرکتهاي دولتي به بخش …

محمد رضا محمد خاني مدير سابق طرح و مهندسي شرکت مخابرات ايران در گفتگو با خبرنگار موبنا مهمترين برنامه سال جاري حوزه مخابرات و ارتباطات را ورود شرکت مخابرات کشور به سازمان بورس دانست و گفت : طبق تاکيد ات مقام معظم رهبري و اصل ۴۴ قانون اساسي مبني بر واگذاري شرکتهاي دولتي به بخش خصوصي ، ورود شرکت مخابرات به بورس کار بسيار خوب و مناسبي است ، اما در شرايط ناشفافي که شرکت مخابرات مادر بوجود آورده اين کار غير عادلانه است.
وي تصريح کرد: يکي از شرايط ورود شرکتها به بورس اعلام ترازواقعي سود و زيان خود است ولي در مورد شرکت مخابرات اين امر محقق نشده است.محمد خاني اضافه کرد : شرکت مخابرات مادر و۳۲ شرکت زير مجموعه آن بايد ترازهاي سود و زيان خودرا به صورت جداگانه و نه جمعي و کاملا شفاف و مشخص اعلام نمايد.
وي در ادامه اظهار داشت : اگر ما خواهان يک اقتصاد سالم و مناسب در کشور هستيم بايد همه کارها به صورت شفاف انجام  شود و در شرکت مخابرات هم اين امر بايد صورت بگيرد .
مدير سابق طرح و مهندسي شرکت مخابرات ايران افزود : در حال حاضر هنوز تراز ۳۲ شرکت مخابرات به طور کامل مشخص نشده در حالي که بايد ترازها مالي اين شرکتها و ميزان سود و ضرر آنها هم روشن شود . وي خاطر نشان کرد : مسوولين مخابرات اعلام کرده اند که ۲ شرکت مخابرات زيان ده و بقيه سود ده هستند ، ولي بنده اعلام مي کنم که ۲۳ شرکت مخابرات زيان ده و ۹ شرکت سود ده هستند .
 محمد خاني تاکيد کرد : اين مساله از نظر شرعي و ديني هم قابل بررسي است و ورود شرکت مخابرات به بورس بدون اين شفاف سازي ها غير قانوني و نا عادلانه است .
وي در ادامه سخنان خود نامگذاري سال جديد را تحت عنوان سال نو آوري و شکوفايي از سوي مقام معظم رهبري کاري بسيار مفيد و در زمينه توسعه کشور و به خصوص حوزه مخابرات و ارتباطات دانست و گفت : اين نامگذاري وکلمات کاملا گويا و مشخص است و نشان دهنده خواست رهبر در توسعه همه جانبه کشور است .
مدير سابق طرح و مهندسي شرکت مخابرات يکي از اقدامات مهم در سال ۸۷ را در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري خود کفايي در صنعت مخابرات اعلام کرد و افزود : در حال حاضر اکثر سيستم هاي اصلي شبکه مخابرات کشور از خارج خريداري شده اند در حالي که ما در کشور هم دانش و هم پتانسيل و امکانات لازم براي توليد داخلي شبکه هاي مخابراتي را داريم .
وي اظهار اميدواري کرد : که در سال ۸۷ همه تلاش کنند تا داراي شبکه مخابراتي کاملا داخلي وبا تجهيزات اصلي توليد متخصصين خود شويم .
محمد خاني در ادامه سخنان خود تلاش دولت نهم را در اين راستا قايل تقدير دانست و اظهار داشت : دولت نهم در زمينه استفاده از توان داخلي کارهاي خوبي انجام داده ، مانند امضاي تفاهم نامه ساخت ۶ ميليون تجهيزات تلفن همراه که اقدام بسيار خوبي است ولي کافي نيست .
وي گفت : با ساخت يک شبکه ملي با طرح و ساخت کاملا داخلي مسلما افتخار بسيار زيادي براي ايران کسب خواهيم کرد .
ف/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا