نوکیا و اپل بالاترین سهم بازار هوشمندها

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس ویک، شرکت های نوکیا و اپل در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۰ همانند مدت زمان مشابه سال گذشته بیشترین میزان فروش را در زمینه گوشی های هوشمند از آن خود کردند.میزان فروش گوشی های هوشمند با پشتیبانی از سرویس ایمیل، دسترسی به اینترنت، دانلود نرم …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از بیزینس ویک، شرکت های نوکیا و اپل در طول سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۰ همانند مدت زمان مشابه سال گذشته بیشترین میزان فروش را در زمینه گوشی های هوشمند از آن خود کردند.
میزان فروش گوشی های هوشمند با پشتیبانی از سرویس ایمیل، دسترسی به اینترنت، دانلود نرم افزار و صفحه نمایش لمسی از اولین فصل سال ۲۰۰۹ تا کنون با ۵۰ درصد رشد به ۵۳.۷ میلیون دستگاه رسیده که این میزان ۱۸ درصد کل فروش گوشی تلفن همراه را تشکیل می دهد.
فروش گوشی آیفون در طول این فصل با ۱۳۲ درصد رشد به ۸.۸ میلیون دستگاه افزایش یافت در حالی که فروش گوشی های هوشمند نوکیا با ۵۷ درصد رشد به ۲۱.۵ میلیون دستگاه رسید.
شرکت کانادایی RIM تولیدکننده گوشی های بلک بری در طول سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۰.۶ میلیون دستگاه گوشی فروخت و بیش از ۴۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش فروش داشت که به این ترتیب در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند دومین جایگاه را به خود اختصاص داد.
این شرکت ۱۹.۷ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد این در حالی است که نوکیا ۴۰ درصد بازار را در دست دارد.
اپل ۱۶.۴ درصد سهم بازار را از آن خود کرد در حالی که در مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰.۶ درصد سهم را داشت.
البته گوشی های هوشمند بخش کوچکی از بازار تلفن همراه را در دست دارند و نوکیا، سامسونگ و ال جی هم در این بازار به رقابت با یکدیگر می پردازند.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا