اختلال ۲۰ درصدی در ارتباطات کشور برطرف شد

حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با برطرف شدن قطعی این کابل ترافیکمان نرمال شده و به حالت قبل از قطعی برگشته است.وی گفت: با توجه به اینکه ۱۷ کشور به صورت مستقیم از این کابل استفاده می‌کنند و کشور ما که البته به صورت غیر مستقیم از …

حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با برطرف شدن قطعی این کابل ترافیکمان نرمال شده و به حالت قبل از قطعی برگشته است.
وی گفت: با توجه به اینکه ۱۷ کشور به صورت مستقیم از این کابل استفاده می‌کنند و کشور ما که البته به صورت غیر مستقیم از این کابل استفاده می کند طبیعی است ارتباطات بسیاری از کشورها را این قطعی متاثر و مشکل ساز کرده بود.
وی ادامه داد: همه کشورها بر اساس قراداد SLA که با کشورها و اپراتورهای سرویس دهنده دارند میزان خسارتی که مشخص و محاسبه می شود بر اساس نوع تفاهم‌نامه‌ای که دارند دریافت می کنند که این موضوع برای کشور ما نیز صدق می کند و بعد از انجام محاسبات این خسارت داده می‌شود.
مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه ابراز کرد: به‌واسطه قطعی کابل دریایی شبکه اینترنت بین‌الملل، در ابتدا حدود ۲۰ درصد ارتباطات کشور دچار مشکل شد که توانستیم ۴STM1 آن را از مسیری جبران و جایگزین کنیم و با این کار عدد ۲۰ درصد به ۱۷ درصد کاهش یافت.
به گزارش ایسنا مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت پیش از این نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود: دائما با طرف خارجی قراردادمان درباره این قطعی در حال مذاکره هستیم و بر اساس آخرین اعلام این کابل تا نهم اردیبهشت‌ماه به‌طور کامل رفع خرابی خواهد شد که البته این قطعی تا به امروز نیز تا حد زیادی برطرف شده است.
طبق اعلام نظر اپراتور SWM4 قطعی جدید در جنوب ایتالیا و در منطقه پالرمو رخ داده است؛ SWM4 به عنوان یکی از خطوط مهم ارتباطات بین‌الملل مخابراتی میان اروپا و خاورمیانه، از تامین‌کننده‌های اصلی مخابراتی منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا