مطهری :‌مجلس برای وضع قوانین رایانه ای آمادگی دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علمی ایرنا ،‌ مهندس “علی مطهری” در دومین همایش مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای (CERT) با بیان این مطلب گفت: از جمله چالش های مهم پیش روی آی تی می توان به چالش های قانونی ، فرهنگی ، اجتماعی و سنتی در این زمینه اشاره کرد.وی اضافه …

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار علمی ایرنا ،‌ مهندس “علی مطهری” در دومین همایش مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای (CERT) با بیان این مطلب گفت: از جمله چالش های مهم پیش روی آی تی می توان به چالش های قانونی ، فرهنگی ، اجتماعی و سنتی در این زمینه اشاره کرد.
وی اضافه کرد: صلاحیت محاکم قضایی ، مالکیت معنوی ، قانون جرایم رایانه ای لازم ، جرایم بین المللی ، امضای الکترونیک و حمایت از مصرف کنندگان و تطابق قوانین با فضای مجازی از جمله چالش های قانونی در زمینه آی تی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
مطهری در خصوص تهدیدهای امنیتی اظهار داشت: نا امنی رایانه ها ، ویروس ها ، خطاهای نرم افزاری ، قطعی مسیرهای فیزیکی ارتباطات ، نداشتن مسیرهای موازی ( پروتکشن فیبر ) و تهدید های پیش روی امنیت ملی از جمله این تهدیدهای امنیتی به شمار می رود.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با تهدیدات باید سطح آگاهی را افزایش داد و آموزشهای تخصصی را تقویت کرد، گفت: به همین منظور باید حلقه و مسیرهای انتقال اطلاعات موازی و کمیته های پاسخگویی تشکیل شود.
مطهری در همایش CERT که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، امروز اول دی ماه برگزار شد ، با تاکید بر امنیت ، ایمنی و پایداری در پدافند غیر عامل ، هدف از پدافند غیر عامل را مصون سازی زیرساخت های کشور در مقابل سیستم بحران ارتباطات عنوان کرد.
وی با اشاره به ضعف های زیرساخت های فنی گفت: با توجه به فعالیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه باید شاخص های کیفی را افزایش داد.
رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی ، همچنین سطح پایین سواد جامعه و سواد دیجیتالی مدیران و عدم اعتماد به فناوری اطلاعات را از جمله چالش های فرهنگی اجتماعی در زمینه های چالش های IT بیان کرد.
وی با اشاره به ضرورت فناوری اطلاعات در جامعه ، افزود : دانایی مبتنی بر اطلاعات ، اطلاعات سازمان یافته ، پاسخگویی دولت الکترونیک و تقاضای دسترسی به اطلاعات در زمینه مشتری مداری از جمله موارد ضروری فناوری اطلاعات است.
دومین همایش تخصصی مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای با بررسی موضوعاتی همچون چیستی CERT و ضرورت ایجاد آن ، انواع CERT و مدل های سازمانی گام های اجرایی ایجاد CERT و نقش آن در مقابله با تهدیدات ملی ، روز سه شنبه با همت مرکز پدافند غیر عامل فاوای کشور و با همکاری شرکت فناوری اطلاعات برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا