درآمد بازار تبلیغات موبایلی به یک میلیارد دلار می رسد

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، بر اساس پیش بینی های موسسه FirstPartner، انگلیس بزرگ ترین بازار را در زمینه رشد تبلیغات موبایلی با ۳۳ درصد رشد داشته است.پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی درآمد حاصل از تبلیغات موبایلی در این کشور به ۴۹.۸ میلیون پوند و تا سال …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سلولارنیوز، بر اساس پیش بینی های موسسه FirstPartner، انگلیس بزرگ ترین بازار را در زمینه رشد تبلیغات موبایلی با ۳۳ درصد رشد داشته است.
پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی درآمد حاصل از تبلیغات موبایلی در این کشور به ۴۹.۸ میلیون پوند و تا سال ۲۰۱۱ به ۲۸۵ میلیون پوند برسد.
این درحالی است که در طول سال ۲۰۰۹ این رقم ۳۷.۶ میلیون پوند برآورد شد و نسبت به سال ۲۰۰۸ با ۳۲ درصد رشد همراه بود.
پس از انگلیس بزرگ ترین بازار را آلمان و ایتالیا به ترتیب با درآمد ۴۲.۶ میلیون و ۳۸.۴ میلیون پوند در طول سال ۲۰۱۰ تشکیل خواهند داد.
این میزان رشد در طول سال گذشته در حالی اتفاق افتاد که بازار جهانی با بحران اقتصادی سختی دست به گریبان بود.
البته این میزان رشد را می توان مدیون افزایش محبوبیت گوشی های هوشمند و استفاده از موبایل برای دسترسی به فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی که با دسترسی به وب ممکن می شود دانست.
بر این اساس پیش بینی می شود با خرید AdMob توسط گوگل و ورود اپل به این بازار این دو شرکت به عنوان بزرگ ترین آژانس ها و رسانه های تبلیغات موبایلی تبدیل شوند.
۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا