توضیح قالیباف درخصوص طرح جدید زوج و فرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا از آبان‌ ماه سال جاری گفت: طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در سطح شهر تهران جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد. محمدباقر قالیباف در آیین ورود ۷۳ واگن جدید مترو، ورود تاکسی‌های هیبریدی و پلاک‌گذاری‌های موتورهای برقی …

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا از آبان‌ ماه سال جاری گفت: طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در سطح شهر تهران جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.
محمدباقر قالیباف در آیین ورود ۷۳ واگن جدید مترو، ورود تاکسی‌های هیبریدی و پلاک‌گذاری‌های موتورهای برقی از اجرای طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در منطقه مرکزی شهر تهران از آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: براساس مصوبات و قوانینی که وجود دارد، همزمان با اجرای این طرح از نیمه دوم امسال، از ورود برخی از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که حتی حرکت آنها در جاده‌ها نیز غیرقانونی است اما متاسفانه وارد شهر می‌شوند، جلوگیری خواهیم کرد. با همکاری مردم و بخش خصوصی، در جهت ارتقای حمل و نقل عمومی گام برمی‌داریم و امیدواریم ماه به ماه و سال به سال وضعیت هوای شهر تهران را بهبود بخشیم.
شهردار تهران تاکید کرد: در همه کشورها حتی کشورهای برخوردار نیز تنها جایی که دولت به صورت مستقیم دخالت می‌کند و سوبسید پرداخت می‌کند، حمل و نقل عمومی است چراکه این حق مردم است و اجرای آن وظیفه مسوولان است.
در شهرداری تهران به ویژه در چند سال اخیر نزدیک به ۶۰ درصد درآمدها به بخش حمل و نقل اختصاص داده شده که این موضوع حاکی از نگاه ویژه شهرداری به ارتقای حمل و نقل در شهر تهران است. امیدواریم با اجرای برنامه‌های مدون ضمن توسعه حمل و نقل پاک بتوانیم با فرهنگسازی شاهد ارتقای کیفیت رانندگی و استفاده درست از وسایل نقلیه با کمک خود شهروندان باشیم و در آینده‌ای نزدیک آسمانی آبی، همراه با ستارگان زیبا مشاهده کنیم.

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. به آقای شهردار بگویید برخی از سیاستهای اشتباه شهرداری در چند سال گذشته باعث آلودگی بیشتر شده است از جمله کاشت گل در تهران که حتی در کشورهای ثروتمند اروپایی و آمریکا نیز به این اندازه نیست و اگر بجای آن درخت کاشته بودید هم مصرف کمتر آب و هم تمیزی بیشتر هوا و کاهش دما و هزینه کمتر و مزیتهای دیگری که حداقل میتوانستید از کارشناسان کشاورزی بپرسید

  2. ای کاش زودتر بفکرمی افتادیدو جلوی هزینه هایی که بابت کارهای بی ثمرتان (مانند چاپ پوستر ، پلاکارد ، و…برای غرب ستیزی و کسب وجهه وپایگاه بین گروه های ورشکسته اصول گرا) حیف ومیل کردید را می گرفتیدو از مردم درمورد الویت های ونحوه هزینه کرد پول هایی که از انان می گیریدنیز نظرخواهی کنید

  3. طرج زوج و فرد واقعا با مدیریت صحیح قابل حذفه و شایسته نیست که حقوق شهروندی که شامل عبور و مرور در مناطق عادی (غیر حفاظت شده و غیر ثبت شده) رو ازشون سلب کرد.

دکمه بازگشت به بالا