توضیح قالیباف درخصوص طرح جدید زوج و فرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا از آبان‌ ماه سال جاری گفت: طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در سطح شهر تهران جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.
محمدباقر قالیباف در آیین ورود ۷۳ واگن جدید مترو، ورود تاکسی‌های هیبریدی و پلاک‌گذاری‌های موتورهای برقی از اجرای طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در منطقه مرکزی شهر تهران از آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: براساس مصوبات و قوانینی که وجود دارد، همزمان با اجرای این طرح از نیمه دوم امسال، از ورود برخی از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که حتی حرکت آنها در جاده‌ها نیز غیرقانونی است اما متاسفانه وارد شهر می‌شوند، جلوگیری خواهیم کرد. با همکاری مردم و بخش خصوصی، در جهت ارتقای حمل و نقل عمومی گام برمی‌داریم و امیدواریم ماه به ماه و سال به سال وضعیت هوای شهر تهران را بهبود بخشیم.
شهردار تهران تاکید کرد: در همه کشورها حتی کشورهای برخوردار نیز تنها جایی که دولت به صورت مستقیم دخالت می‌کند و سوبسید پرداخت می‌کند، حمل و نقل عمومی است چراکه این حق مردم است و اجرای آن وظیفه مسوولان است.
در شهرداری تهران به ویژه در چند سال اخیر نزدیک به ۶۰ درصد درآمدها به بخش حمل و نقل اختصاص داده شده که این موضوع حاکی از نگاه ویژه شهرداری به ارتقای حمل و نقل در شهر تهران است. امیدواریم با اجرای برنامه‌های مدون ضمن توسعه حمل و نقل پاک بتوانیم با فرهنگسازی شاهد ارتقای کیفیت رانندگی و استفاده درست از وسایل نقلیه با کمک خود شهروندان باشیم و در آینده‌ای نزدیک آسمانی آبی، همراه با ستارگان زیبا مشاهده کنیم.

خروج از نسخه موبایل