مگس، یادگاری ماندگار قالیباف برای مردم!

شاید همه ما به نوعی با آلودگی هوا، آلودگی صوتی و حتی آلودگی تصویری در سطح شهر عادت کرده باشیم و حتی اگر یک روز ترافیک نباشد، تعجب کنیم که چه خبر شده و چرا ترافیک نیست. خب این تعجب برای این است که کمتر باور داریم که مشکل برای همیشه حل شده باشد و …

شاید همه ما به نوعی با آلودگی هوا، آلودگی صوتی و حتی آلودگی تصویری در سطح شهر عادت کرده باشیم و حتی اگر یک روز ترافیک نباشد، تعجب کنیم که چه خبر شده و چرا ترافیک نیست.

خب این تعجب برای این است که کمتر باور داریم که مشکل برای همیشه حل شده باشد و بیشتر احتمال می دهیم که اتفاقی مقطعی افتاده که حالا معضل برطرف شده و حتما دوباره بازخواهد گشت.

البته شهرداری تهران هم از این عادت همشهری های خود نهایت بهره برداری را کرده و می کند و خیلی زحمت به خود نمی دهد که به فکر حل مشکلات به این مهمی برای همیشه باشد.

حتما همه شما با تغییرات سطحی و ظاهری شهر تهران از جمله سنگ فرش کردن پیاده راه ها و این گونه فعالیت های دهن پر کن آشنایی دارید. اما آیا تا به حال چیزی درباره برنامه جامع رفع آلودگی هوا یا سایر آلودگی ها یا حل معضل ترافیک تهران شنیده اید؟

حالا امسال دومین سال است که مردم تهران میزبان شته یا مگس های سفید هستند. موجوداتی که اگر چند لحظه دهان شما باز بماند ممکن است آنها را ببلعید یا گاهی از گوش و چشم و بینی شما سر در می آورند.

سال گذشته که این موجودات مزاحم مردم تهران بودند، دلایل و توجیهات زیادی برای حضور آنها آوردند و در آخر هم بعد از سردی هوا و بارش باران شر آنها از سر مردم تهران رفع شد.

علی‌محمد مختاری رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران سال گذشته درباره دلایل هجوم مگس سفید در پایتخت،‌ گفته است: یکی از دلایل طغیان این حشره در محیط شهری شرایط آب و هوایی به ویژه افزایش طول دوره گرما در تابستان است؛ وقتی دوره گرما طولانی شود این حشرات افزایش می‌یابند اما دلیل مهم‌تر تغییرات اکو سیستم است؛ یعنی به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم شیمیایی بی‌کیفیت در مزارع اطراف تهران، حشرات شکارگر از جمله زنبورها ( که مگس سفید را شکار می‌کنند) از بین می‌روند،‌ در نتیجه مگس‌‌های سفید افزایش می‌یابد.

اما انگار یک سال، فرصت کافی نبود تا شهرداری تهران تدبیری برای این موجودات موزی کند و حالا بعد از یکسال باز هم مردم باید این آلودگی را هم تحمل کنند و این حشرات موزی سفید هر روز صبح تا غروب در خیابان ها در کنار مردم خواهند بود.

تا سال آینده هم بعید است شهرداری تهران فرصت تدبیر برای این مشکل پیدا کند چرا که از یک طرف برخی همکاران قالی‌باف حزب جدیدی راه اندازی کرده اند و حتما قصد دارند برای رقابت در انتخابات مجلس وارد عمل شوند و امسال بعید است خیلی فرصت پیدا کنند که مشکل را ریشه ای رفع کنند.

از سوی دیگر حتی اگر انتخاباتی هم درپیش نبود، پیش فرض مدیریت شهری در تهران عادت کردن مردم به مشکلات است، در واقع مردم باید به همه مشکلات و معضلات موجود در شهر تهران عادت کنند و می کنند.

همانطور که به متکدی های سر هر چها راه، حضور و تجمع معتادان در برخی نقاط شهر، بوی تعفن سطل های زباله، آسفالت های خراب خیابان ها، شلوغی بی رویه مترو و بی آر تی و…. عادت کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا