نگاهی به گوشی آینوی سونی اریکسون

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا،  گوشی Aino دارای حسگر برای برقراری ارتباط بی سیم با Play Station 3 سونی است و این گوشی را به یک دستگاه مخصوص بازی تبدیل کرده است. از ویژگی های این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی خازنی ۳ اینچ با وضوح …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از جی اس ام آرنا،  گوشی Aino دارای حسگر برای برقراری ارتباط بی سیم با Play Station 3 سونی است و این گوشی را به یک دستگاه مخصوص بازی تبدیل کرده است.
از ویژگی های این گوشی می توان به صفحه نمایش لمسی خازنی ۳ اینچ با وضوح ۲۴۰ ×۴۳۲ پیکسل و ۱۶ میلیون رنگ، پشتیبانی از چهار باند GSM و سه باند نسل سوم ۷.۲ Mbps HSDPA و ۲Mbps HSUPA ، دوربین هشت مگاپیکسلی با زوم خودکار ، قابلیت نشانگذاری تصاویر ، فلش LED ، زوم لمسی، قابلیت تشخیص چهره ، تثبیت کننده تصویر و فیلمبرداری در وضوح VGA در ۳۰ فریم در ثانیه، قابلیت لمسی در منوی دوربین و Media و همچنین در نرم افزارهای جاوا اشاره کرد.
GPS با A-GPS ، نسخه آزمایشی نرم افزار مسیر یابی Wisepilot ، Wi-Fi با DLNA ، رادیو FM با RDS ، بلوتوث استریو ۲.۱، پشتیبانی از اسلات کارت حافظه microSD ، هدست بلوتوث بی سیم، پایه رومیزی و پشتیبانی از Remote play برای Play Station 3 از دیگر ویژگی های این گوشی است.
البته این گوشی معایبی هم دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد. این گوشی پورت استاندارد USB و صوتی ۳.۵ میلی متری و نیز امکان کنترل لمسی در تمام منو ها و برنامه ها وجود ندارد و از XViD /DiVX پشتیبانی نمی کند. یکی دیگر از معایب این گوشی نداشتن پوشش لنز دوربین و فلش Xenon است که باعث خراشیدگی و ضربه خوردن لنز می شود.
این گوشی به لحاظ طراحی و بسته بندی یکی از کامل ترین جعبه ها را دارد که در آن یک هدست بی سیم بلوتوث با سوکت صوتی ۳.۵ میلی متری ، هدفون و پایه رومیزی وجود دارد. هدفون و پایه رومیزی را می توان از موارد مهم در فروش گوشی بحساب آورد . یک کارت حافظه هشت گیگابایتی microSD در جعبه گوشی قرار دارد و از سایر اقلام استاندارد موجود در جعبه گوشی Aino می توان به شارژر ، Fast Port برای کابل USB و دفترچه راهنمای کاربر اشاره کرد. هممچنین نرم افزار موردنیاز برای وصل کردن Aino به کامپیوتر روی کارت microSD از پیش بارگذاری شده است که پس از وصل کردن گوشی به راحتی می توانید آن را نصب کرد.    
گوشی Aino کشویی است و هنگامی که بسته است همانند یک گوشی تمام لمسی بدون صفحه کلید به نظر می رسد و هنگامی که باز می شود  قابلیت های لمسی آن فقط به منوی بخش های چند رسانه ای آن محدود می شود.  
بخش عمده قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش بزرگ ۳ اینچ آن در بر گرفته است و تعدادی حسگر نیز در قاب جلو وجود دارد که بعضی از آنها در خروجی صدای گوشی پنهان شده اند.
این گوشی بخوبی در دست جا می گیرد و ساختار مقاومی دارد ، با اینحال خیلی سنگین نیست . لبه های شیب دار بالا و پایین گوشی به در دست گرفتن آن کمک می کند ، بخصوص در حالت افقی که در آن منوی لمسی media بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . مکانیسم کشویی گوشی بخوبی کار می کند . 
از هدست بعنوان آنتن برای رادیو FM در Aino استفاده می شود و برای گوش دادن به رادیو نیاز به وصل کردن هدفون اضافی نیست . در زمان گوش دادن به موسیقی ، LED متناسب با ریتم آهنگ چشمک می زند . در صورت ضعیف شدن باتری هدست بی سیم نمی توان هدفون را از کنترل راه دور جدا کنید و آن را به گوشی وصل کرد.
این گوشی دارای یک باتری Li-Po با توان ۱۰۰۰mAh است که در مکالمه مداوم هشت ساعت و سی دقیقه و در حالت Stand by تا ۳۰۰ ساعت دوام می آورد . محل کارت حافظه microSD زیر درب باتری است و امکان جابجایی آن در زمان روشن بودن گوشی وجود دارد.

۱۳۵/۱۶۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا