خشک شدن تالاب‌ها عامل گسترش گردو غبار

حبیب آقاجری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی گفت: متاسفانه شرایط تالاب هورالعظیم و هورهای دیگر در خوزستان ناگوار است که از دلایل آن می‌توان از دخالت انسان در طبیعت، خشکسالی‌های اخیر، آبیاری سنتی در حوزه کشاورزی و ساخت سدهای گوناگون بر روی آب ورودی اشاره کرد. وی در ادامه اظهار داشت: با …

حبیب آقاجری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی گفت: متاسفانه شرایط تالاب هورالعظیم و هورهای دیگر در خوزستان ناگوار است که از دلایل آن می‌توان از دخالت انسان در طبیعت، خشکسالی‌های اخیر، آبیاری سنتی در حوزه کشاورزی و ساخت سدهای گوناگون بر روی آب ورودی اشاره کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با خشک شدن تالاب‌های و گسترش وسعت شوره‌زارها این منطقه به کانونی برای گرد و خاک برای استان و تغییر شرایط اقلیمی تبدیل شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: علاوه بر تالاب هورالعظیم، تالاب شادگان نیز با همین مشکل رو به رو است و در کنار آنها با خشک شدن رودخانه‌های فصلی شرایط برای این استان دشوار شده است.

آقاجری تصریح کرد: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای بهبود شرایط محدودیت‌های کشت  متنوعی را برای کشاورزان اعمال کرده است که این اتفاق خود نارضایتی کشاورزان را به دنبال داشته است.

نوشته های مشابه

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس برای بهبود شرایط تالاب‌های کشور اعتبار ویژه‌ای را تخصیص داده و به دنبال آن پیگیری‌های را انجام می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا