اینترنت پرسرعت موبایل در استانها/ انتقال اطلاعات با سرعت ۲۴۰ کیلوبیت

مجید مختارنیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سرعت در حال حاضر قابل دسترسی است گفت: البته محدودیت برخی گوشیها باعث شده که مشترکان به راحتی نتوانند از این سرعت استفاده کنند. وی گفت: تعداد مشترکانی که از gprs استفاده می کنند در کشور ما چشمگیر نیست و بسیار پایین است به …

مجید مختارنیا در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سرعت در حال حاضر قابل دسترسی است گفت: البته محدودیت برخی گوشیها باعث شده که مشترکان به راحتی نتوانند از این سرعت استفاده کنند.

وی گفت: تعداد مشترکانی که از gprs استفاده می کنند در کشور ما چشمگیر نیست و بسیار پایین است به همین دلیل توسعه این شبکه متناسب با تقاضا صورت خواهد گرفت.

مدیرکل بهینه سازی شبکه ارتباطات سیار با بیان اینکه همراه اول با ارتقاء سرویسهای شبکه خود از نسل ۵/۲ به ۷۵/۲ امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را از طریق تلفن همراه برای مشترکان فراهم کرده است گفت: هم اکنون تمامی مراکز استانهای کشور تحت پوشش تکنولوژی edge هستند که این فناوری حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلوبیت در ثانیه را برای مشترکان مهیا می کند.

مختارنیا با تاکید بر اینکه زمانی این تکنولوژی در تمام کشور فعال خواهد شد که استفاده از آن گسترش یابد، در مورد دلایل عدم استفاده از سرویسهای اینترنت تلفن همراه در کشور گفت: این موضوع دلایل متعددی دارد که اغلب آن به عدم فرهنگ استفاده از اینترنت در کشور، کیفیت این سرویس، سرعت دسترسی، تعرفه استفاده از آن، نوع گوشی کاربران و نبود اطلاع رسانی مناسب مربوط می شود.

به گزارش مهر، سال گذشته همراه اول اینترنت تلفن همراه را با توجه به شرایط پهنای باند بر بسترGPRS  و با سرعت ماکزیمم ۴۸ کیلوبیت در ثانیه فعال کرد و پس از آن متناسب با تقاضا برای این سرویس، شبکه را بهedge  ارتقا داد. هم اکنون بسترGPRS  به طور کامل در شبکه فعال است و این اپراتور قصد دارد در نقاطی که تقاضا برایGPRS  بالا است،  edge را فعال کند.

طبق گفته مسئولان همراه اول حدود ۷۰ درصد شبکه این اپراتور تحت پوشش نسل edge است. تکنولوژی مبتنی بر نسل edge سرعتها را تا سه برابر افزایش می دهد و با استفاده از آن فیلم و ویدئو به راحتی منتقل می شود.

با به کارگیری تکنولوژی های gprs وedge در شبکه تلفن همراه، امکان خدماتی همچون مرور در اینترنت، ایمیل، ارتباطات تصویری و پیام های چند رسانه ای فراهم می شود. این سرویس به اپراتورها امکان می دهد خدمات اینترنتی پرظرفیت را به صورت دائمی و بدون وققه به مشترکان ارائه دهند.
۱۶۱/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا