همه پرونده های عجیب سپاهان

باشگاه سپاهان که در دهه ۸۰ کم کم از بین تیمهای خوب شهرستانی فوتبال ایران خودش را جدا کرد و با حمایت کارخانه معظم فولاد مبارکه به قطب فوتبال ایران بدل شد در یک دهه گذشته پرافتخارترین تیم فوتبال ایران بوده است که ۵ عنوان قهرمانی لیگ و سه قهرمانی جام حذفی و چندین و …

باشگاه سپاهان که در دهه ۸۰ کم کم از بین تیمهای خوب شهرستانی فوتبال ایران خودش را جدا کرد و با حمایت کارخانه معظم فولاد مبارکه به قطب فوتبال ایران بدل شد در یک دهه گذشته پرافتخارترین تیم فوتبال ایران بوده است که ۵ عنوان قهرمانی لیگ و سه قهرمانی جام حذفی و چندین و چند حضور آسیایی را تجربه کرده است.

سپاهانی ها یک بار هم تا فینال آسیا و یک بار هم در جام باشگاههای جهان حضور یافتند و همه این اتفاقات سبب شد نام سپاهان به عنوان برند فوتبال باشگاهی ایران حداقل در آسیا معرفی شود.

خوشبختانه سپاهان در کنار هزینه ای خوبی که در حوزه فوتبال انجام داد به لحاظ سیستمی هم شرایطی را برای خودش پدیدار ساخت که بتواند انسجام وکیفیت خودش را حفظ کند اما آنچه در طی چند سال اخیر از اشتباهات مدیریتی، سیستمی و بدیهیات خرید و فروش بازیکن رخ داده است سبب شده است که به نوعی تمامی مدیران پس از محمدرضا ساکت چالش را تجربه کنند.

رحمان احمدی که با محرومیت مقابل السد بازی کرد و سبب ساز حذف ناباورانه یکی از بهترین تیمهای سپاهان شد،‌ مهمترین اشتباهی بود که در زمان مدیریت رحیمی رخ داد. از طرف دیگر عقد قراردادی که به واسطه یک بند آن برونو سزار آماده می توانست به صورت یک طرفه از سپاهان جدا شود اتفاق دیگری بود که فوتبال دوستان اصفهانی را بسیار متعجب ساخت. سردار آزمون که بدون دریافت حقوق رشد و سهم باشگاه سپاهان از پیشرفت این ستاره به راحتی راهی روسیه شد و حالا اشتباه عجیب و غریب در خرید دو بازیکن برزیلی یعنی پادووانی و پریرا که باعث شده است سپاهان دیگر نتواند به سازمان خود بنازد.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که کادری که باشگاه سپاهان برای مدیریت این مباحث استفاده می کند به لحاظ قرارداد و حقوق در سطح قابل ملاحظه ای هستن و به هیچ وجه چنین سوتی هایی قابل چشم پوشی نیست.

آنچه مشخص است وقتی سه پرونده پرهیاهوی اخیر با پرونده ۹ سال حضور ساکت مقایسه می شوند این نتیجه از آن استخراج می شود که نوعی رفتار غیرمسوولانه که در چند سال اخیر در سپاهان به وجود آمده است سبب ساز ضعف سپاهان در امر انعقاد قرارداد و مدیریت شده است. این نکته وقتی برای سپاهانی ها بیشتر جلب توجه می کند که در زمان ساکت،‌ سپاهان در زمان بسیار محدودی که داشت عماد رضا را در آن شرایط خاص که هنوز حرف و حدیث بر سر آن زیاد است جذب کرد و اکنون با وجود فرصت بسیار خوبی که برای برطرف کردن مشکلات آی تی سی پادووانی و پریرا وجود داشت سپاهان شاید مجبور شود تاوان سنگینی برای از دست دادن این بازیکن بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا