دست‌های پنهان برای به تعطیلی کشاندن شرکت دخانیات

موید حسینی‌صدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بیش از یکسال است که شرکت دخانیات درگیر بحث‌های مدیریتی است، افزود: در این شرایط به طور مداوم مدیر عامل و هیات مدیره‌ها تغییر می‌کند که این معضل باعث شده دخانیات داخلی تعطیل شود. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، …

موید حسینی‌صدر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بیش از یکسال است که شرکت دخانیات درگیر بحث‌های مدیریتی است، افزود: در این شرایط به طور مداوم مدیر عامل و هیات مدیره‌ها تغییر می‌کند که این معضل باعث شده دخانیات داخلی تعطیل شود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۸۰ میلیارد نخ مصرف سیگار در کشور وجود دارد، ادامه داد: بر این اساس در گذشته ۴۰میلیارد نخ سیگار تولید داخل بود و ۴۰ میلیارد نیز به صورت واردات یا قاچاق به کشور وارد می‌شد اما کنون تنها ۱۰ میلیارد نخ تولید داخل است و مابقی به کشور وارد می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عدم حمایت از تولید سیگار در کشور، تصریح کرد: همین عامل فضا را برای قاچاق سیگار در کشور فراهم ساخته که این معضلات در سایه سوء مدیریت شرکت دخانیات شکل گرفته است.

وی یادآور شد: امروزه کارخانجات دخانیات در خوی با ۲۴۰ کارمند از ابتدای سال تاکنون تنها ۲۷ روز کاری داشتند و مابقی روزها کارگران بیکار بوده‌اند که این مهم، نهایت ضعف مدیریت را نشان می‌دهد.

سیگارهای خارجی اغلب در کشورهایی مانند پاکستان تولید می‌شود

حسینی‌صدر تاکید کرد: سیگارهای خارجی اغلب در کشورهایی مانند پاکستان تولید می‌شود در حالی که در ایران می‌توان همین سیگارها را با کیفیت بالاتری تولید کرد اما متاسفانه اراده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

دست‌های پنهان برای به تعطیلی کشاندن شرکت دخانیات/تلاش برای افزایش قاچاق

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم، ادامه داد: امروزه دخانیات کشور درحال تعطیلی است و همین عامل فضا را برای قاچاق این محصولات افزایش می‌دهد لذا به نظر می‌رسد یک تبانی و هم‌دستی وجود دارد تا شرکت دخانیات کشور به تعطیلی کشانده و زمینه برای واردات و قاچاق فراهم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعیت آن است که ۸۰ میلیارد نخ مصرف سیگار در کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال هزینه دارد که می‌توان این هزینه را در کشور با حمایت از تولید داخلی مدیریت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا