اجرای اصل ۴۴ با ادغام راه و ارتباطات/ واگذاری IT به وزارت علوم

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه پیشنهاد ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات گفت: این پیشنهاد بر اجرایی شدن اصل ۴۴ تاکید دارد. ضمن آنکه دارای تبصره هایی است که موثر بودن این پیشنهاد با در نظر گرفتن این تبصره ها مشخص می شود.وی واگذاری بخش فناوری ارتباطات را به …

رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه پیشنهاد ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات گفت: این پیشنهاد بر اجرایی شدن اصل ۴۴ تاکید دارد. ضمن آنکه دارای تبصره هایی است که موثر بودن این پیشنهاد با در نظر گرفتن این تبصره ها مشخص می شود.
وی واگذاری بخش فناوری ارتباطات را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از مهمترین تبصره های این پیشنهاد ذکر کرد و افزود: بر این اساس بخش فناوری اطلاعات که شامل بخشهای تحقیقاتی، مطالعاتی و علمی در حوزه فناوری اطلاعات می شود بر عهده وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی خواهد بود.
رحمانی با تاکید بر اینکه سایر بخشها مانند پست بانک و زیر ساختهای مخابراتی بر عهده وارتخانه جدید است، اظهار داشت: این اقدام که در راستای کوچک شدن دولت است به سود کشور خواهد بود چرا که از بسیاری هزینه ها صرفه جویی می شود.
نماینده تبریز همچنین اعلام کرد: علاوه بر این با فعال شدن وزارت علوم، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در زمینه فناوری ارتباطات، زمینه همکاریهای بیشتر میان دانشگاه و صنعت فراهم خواهد شد. ضمن آنکه اجرای اصل ۴۴ نیز شتاب بیشتری به خود می گیرد.   
وی کرد: ادغام این دو وزارتخانه راه و فناوری اطلاعات تجربه جدیدی نیست بلکه در بسیاری از کشورها این اقدام صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا