تسخير قلعه با اميد

تراكتورسازي ۳ – ۱ گسترش فولاد تبريز تراکتوری‌ها بازی را بهتر از همشهری خود آغاز کردند و از همان ابتدای بازی با در اختیار گرفتن توپ و میدان سعی در رسیدن به دروازه گسترش را داشتند. اولین موقعیت خطرناک بازی در دقیقه ۷ روی حرکت ترکیبی تراکتوری‌ها از روی یک ضربه کرنر به دست آمد …

تراكتورسازي ۳ – ۱ گسترش فولاد تبريز
تراکتوری‌ها بازی را بهتر از همشهری خود آغاز کردند و از همان ابتدای بازی با در اختیار گرفتن توپ و میدان سعی در رسیدن به دروازه گسترش را داشتند. اولین موقعیت خطرناک بازی در دقیقه ۷ روی حرکت ترکیبی تراکتوری‌ها از روی یک ضربه کرنر به دست آمد که ضربه رمزی در محوطه جریمه گسترش پس از برخورد به مدافعان حریف بلوکه شد. آیان رمزی یک بار دیگر در دقیقه ۱۰ از روی ضربه آزاد دروازه گسترش را مورد تهدید قرار داد که توپ وی پس از برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد. روی کرنر به‌دست آمده توسط رمزی، آیان رمزی با یک ارسال زیبا، توپ را روانه دروازه گسترش کرد که این توپ را شجاع خلیل زاده مدافع پیش تاخته تراکتورسازان با ضربه سری دیدنی دردقیقه ۱۱ وارد دروازه حریف کرد تا نتیجه کار ۱-۰ به سود سرخ پوشان شهر تبریز شود. گسترشی‌ها پس از دریافت گل کمي‌بازی را بهتر دنبال کردند و در دقیقه ۲۳ بازی مي‌توانستند توسط ابراهیمي‌دروازه تراکتور را باز کنند که خروج به موقع اخباری از دروازه، آنها را در این امر ناکام گذاشت. در ادامه این حرکت و روی پرتاب اوت و یک پاس کاری خوب در محوطه جریمه سید محسن حسینی روی نقطه پنالتی صاحب توپ شد که ضربه محکم اما کم دقت وی راهی به دروازه تراکتور نداشت و راهی اوت شد. در پانزده دقیقه پایانی نیمه دوم تراکتوری‌ها بار دیگر بر بازی مسلط شدند و توسط حمزه یونس که در سمت چپ صاحب توپ شد مي‌توانستند در دقیقه ۳۱ به گل دوم برسند که مدافع گسترش توپ وی را راهی کرنر کرد.
روی همین ضربه کرنر، شجاع خلیل زاده در دقیقه ۳۲ یک بار دیگر موفق شد باز هم با سانتر زیبای آیان رمزی، با ضربه سر دروازه تیم گسترش را باز کرده و نتیجه کار را ۲-۰ به سود تراکتور کند.
سامان نریمان جهان کاپیتان تراکتورسازی در دقیقه ۴۱ با دریافت یک پاس زیبا از سمت چپ صاحب توپ شده و با ورود به محوطه جریمه با یک کات داخل پای زیبا دروازه گسترش را برای سومین بار در این دیدار باز کرد تا نتیجه بازی ۳-۰ شود.
در دقیقه ۸۳ روی پاس هوشمندانه کیانی در یک ضربه آزاد، داریوش شجاعیان با شوتی سنگین دروازه اخباری را باز کرد تا نتیجه بازی ۳-۱ شود.
پس از اين بازي توني اوليويرا سرمربي تراكتورسازي گفت: خوشحال هستیم اما این باعث نمي‌شود که بی خیال شویم.
تونی اولیویرا در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد اظهار داشت: بازی همان‌طور بود که دیروز پیش بینی کرده بودیم و کار کرده بودیم. خیلی هیجان و گل داشت. تیم حریف نیز کار کرده بود اما ما توانستیم تیم حریف را تحت کنترل بگیریم. نیمه دوم به خاطر یکسری اتفاقاتی که افتاد کنترل بازی را از دست دادیم اما بعد از آن توانستيم توسط انتقال سریع و با کمک بازیکنان به برتری برسیم اما هنوز خیلی کار داریم. ما خوشحال هستیم اما این باعث نمي‌شود که بی خیال شویم. باید بدانیم که راه‌مان چیست. این باعث مي‌شود که هر روز تمرین کنیم وباور داشته باشیم و سیستم بازی خودمان را قبول داشته باشیم.
وی ادامه داد: همان‌طور که قبلا گفتم ما در شروع لیگ هستیم.   تیم ما فقط آقایی را از قبل داشت و یک تیم جدید بود. در مقابل نگاه کنید گسترش ۷، ۸ بازیکن تراکتور را داشت و یک پایه داشتند اما ما نداریم. البته داریم اما خیلی کار داریم. به خاطر بازی   به بازیکنان تبریک مي‌گویم اما هنوز خیلی کار داریم. بازیکنان جدید زیاد داریم که مدت زیادی است که بازی نکردند. به خاطر همین ما بردیم و این همیشه خوب است. الان در بازی موقعیت‌های خوبی داشتیم. باید از لحاظ فیزیکی بهتر شویم. همچنین ریتم بازیمان باید بهتر شود و به خاطر این اینجا هستیم.
استقلال ۲ – ۰ ملوان بندرانزلي
در نیمه نخست این دیدار، استقلال فوق‌العاده بازی را آغاز کرد. استقلال در همان دقیقه ۴ به گل رسید. گلی که به نظر مي‌رسید سالم بود ولی کمک داور آن را به علت هند خسرو حیدری مردود اعلام کرد.
در دقیقه ۲۸سانتر زیبا و مواج حیدری با ضربه سر دقیق ابراهیمي‌گل اول استقلال را وارد دروازه ملوان کرد تا آبی پوشان از حریف خود پیش بیفتند.
پس از این گل استقلال آرامش بیشتری گرفت و راحت تر از قبل بازی را ادامه داد. یکی دوبار روی پاس‌های در عمق مي‌توانست خطرساز شود ولی خطاهای ملوانی‌ها اجازه خلق موقعیت به آبی‌ها نمي‌داد.
تا اینکه در دقیقه ۲۸ و پس از خطای عزت‌ا… پورقاز، امید ابراهیمي‌یک سوپر گل را از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.
پرويز مظلومي در پايان اين ديدار گفت: کرار در دو جلسه تمرینی ما غایب بود و به همین دلیل این بازیکن نیمکت‌نشین بود. هدف ما این است که فوتبالی که در نیمه اول انجام دادیم را در کل نود دقیقه انجام دهیم تا تماشاگر پسند بازی کنیم. هواداران   حضور خوبی داشتند. تنها مشکل ما به خاطر دیر شروع کردن تمرینات است که تا ۶۰ دقیقه آماده فوتبال زیبا هستیم. در هفته‌های آینده سعی می‌کنیم در طول نود دقیقه هجومي‌کار کنیم. در دقایق آخر ملوان کارش را هجومي‌دنبال کرد و ما به دنبال کنترل بازی بودیم. ملوان تیمش را هجومي‌کرد و بچه‌ها  توپ‌های بلند این تیم را به خوبی پوشش دادند و به بازیکنان تیم خسته نباشید می‌گویم.
سرمربی استقلال در مورد اینکه قول داده بود کرار جاسم حاشیه نداشته باشد، اظهار داشت: او این مدت در خدمت تیم بوده و مشکلی به وجود نیاورده است. برای برخی رسانه‌ها که جنگ روانی علیه او راه انداختند متاسفم. بی‌خودی گفتند او درگیر شده است. اگر او بیرون بوده به خاطر غیبتش در دو جلسه تمرین بود. یک خبرگزاری معتبر این خبر را منتشر می‌کند؛ من نمی‌توانم این حواشی‌اي که به وجود می‌آورند را کنترل کنم.
استقلال اهواز ۱ – ۰ سياه‌جامگان
دو تیم در نیمه اول همان طور که پیش بینی مي‌شد بازی محتاطانه ای را در دستور کار خود قرار دادند و سعی در ارزیابی شرایط یکدیگر داشتند. با این حال چند موقعیت خوب علی الخصوص از روی ضربات از راه دور برای دو تیم به وجود آمد که البته راه به جایی نبرد. بازی در نیمه دوم بر خلاف نیمه اول  فوق العاده هیجان انگیز آغاز شد و در همان دقایق نخست استقلال اهواز توسط محمد غلامي‌صاحب یک ضربه پنالتی شد. پنالتی‌اي که به شدت واکنش رسول خطیبی سرمربی سیاه جامگان را به همراه داشت و وی به مدت طولانی با ناظر بازی وارد درگیری لفظی شد.در نهایت محمد غلامي‌خود این ضربه پنالتی پر حاشیه را وارد دروازه کرد تا استقلال اهواز در همان آغاز نیمه دوم با یک گل پیش بیفتد. پس از این گل سیاه جامگانی‌ها که در آستانه دومین شکست پیاپی در آغاز لیگ قرار گرفته بودند، بازی را هجومي‌دنبال کردند و صاحب موقعیت‌هایی نیز شدند. در دقیقه ۶۰ محسن دلیر با یک ضربه سر دروازه استقلال را تهدید کرد که باز هم این پرویز کریمي‌بود که توانست ناجی تیمش شود. در دقیقه ۷۵ نیز بازیکنان سیاه جامگان مجددا توسط پیمان میری صاحب موقعیت شدند که باز هم ستاره بی چون و چرای دو بازی اخیر استقلال، یعنی پرویز کریمي‌ناجی استقلال  شد. سیاه جامگان تا انتهای بازی علی‌رغم عطش زیادی که برای گلزنی و فرار از شکست داشت، نتوانست موفق ظاهر شود تا شاگردان رسول خطیبی خیلی زود با کسب دومین شکست پیاپی در جاده بحران قرار گیرند.
حسين خطيبي كه در پايان اين ديدار به جاي برادرش، رسول خطيبي در كنفرانس خبري شركت كرده بود، با بیان اینکه نمی‌خواهم از داوری انتقاد کنم، گفت: بازیکن استقلال اهواز چندین بار بی‌مورد توپ را به اوت فرستاد، اما داور عکس‌العملی نشان نداد، درحالی که اگر بازیکن ما بود حتماً اخراج می‌شد. البته صحبت کردن درباره داوری فایده‌ای ندارد و تنها توجیه شکست است.
خطیبی با تاکید براینکه از عملکرد بازیکنان خود راضی هستم، عنوان کرد: تمرینات تیم را افزایش می‌دهیم تا بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم. مربی تیم سیاه‌جامگان مشهد  درباره عملکرد ضعیف تیم سیاه‌جامگان گفت: بدون شک ما در لیگ برتر ماندنی هستیم و در آینده نتایج بهتری کسب می‌کنیم.
ذوب آهن ۰ – ۱ سپاهان
اين بازي تحت تاثير بازگشت محسن قهرماني به دنياي داوري بود. داوري كه پس از جنجال‌هاي فراوان و تحمل محروميت دوباره براي سپاهان قضاوت كرد. بازی در نیمه اول محتاطانه بود تا اینکه از دقیقه ۳۰ به بعد ذوبی‌ها حملات پی در پی داشتند و گردان ضربات مهاجمان این تیم را مهار کرد.در نیمه دوم دو تیم بازی جذابی را از خود به نمایش گذاشتند و هر دو تیم موقعیت‌های زیادی داشتند و در نهایت سپاهان به گل رسید. دروازه بانان دو تیم در زمین فعالیت زیادی داشتند و بازی خیلی پویا بود. شاگردان گل محمدی باز هم بدون امتیاز زمین را ترک کردند و نبود حدادی فر در این بازی به ضرر ذوب‌آهن تمام شد.
حسین فرکی پس از پیروزی تیمش در دربی اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: همان گونه که پیش بینی مي‌شد یک بازی باکیفیت و زیبا را از دو تیم شاهد بودیم و مي‌توان این بازی را در سطح بازی سوپر جام دانست.
وی ادامه داد: ما بسیار حساب شده و منطقی بازی کردیم و توانستیم علی رغم بازی خوب تیم ذوب آهن و حساسیت بالای بازی سه امتیاز بازی را مال خود کنیم. امیدوارم هر دو تیم در ادامه لیگ نیز همین گونه خوب بازی کرده و موفق باشند.
سرمربی تیم سپاهان تاکید کرد: مي‌دانستیم که این بازی یک گل خواهد داشت و خوشحالم که ما توانستیم آن‌را به ثمر برسانیم. ما روی حرکات در عمق و شوت کار کرده بودیم و خوشبختانه روی یک شوت زیبا به گل دست پیدا کردیم.
فرکی در مورد قضیه خلعتبری یادآور شد: من این قضیه را محکوم کردم ولی به هر حال این اتفاق در تمام تیم‌ها مي‌افتد و اصحاب رسانه کمي‌این مسئله را بیش از حد بزرگ کردند.
وی در مورد تقابل هفته آینده با پرسپولیس گفت: خوشحالم که برانکو را بار دیگر ملاقات خواهم کرد و از همین حالا به وی و تیمش خیر مقدم مي‌گویم. شرایط دو تیم سپاهان و پرسپولیس باهم متفاوت است ولی ما به دنبال پیروزی در این دیدار هستیم.
سرمربی زرد پوشان در خصوص غیبت نویدکیا تصریح کرد: محرم بازیکن بزرگی است که هر زمان باشد ما از وی استقبال مي‌کنیم و امیدوارم هرچه زودتر به جمع ما ملحق شود.
يحيي گل‌محمدي هم درحالي‌كه به شدت عصباني بود، در كنفرانس خبري بعد از اين بازي گفت: بازی بسیار خوبی را شاهد بودیم، هر دو تیم ارائه گر یک بازی فیزیکی و تاکتیکی بودند. حق ما در این دیدار باخت نبود و حتی مي‌توانستیم پیروز شویم.
وی ادامه داد: یکسری مسائل هستند که نمي‌گذارند تیم ما نتیجه بگیرد اما اگر من هم صحبتی کنم، کمیته انضباطی و کمیته اخلاق سریعا واکنش نشان مي‌دهند. اگر مشکل من هستم بگویند که به‌خاطر من حق ذوب آهن ضایع نشود من یک مربی جوان هستم که بدون وابستگی به یک جای خاص و داشتن روابط کارم را انجام مي‌دهم و کلی بازیکن جوان به فوتبال ایران و تیم ملی معرفی کرده ام ولی متاسفانه برخی‌ها نمي‌گذارند ذوب آهن نتیجه بگیرد و اگرمن باعث این مسئله هستم مي‌روم تا ذوب‌آهن از این مسئله ضربه نخورد.من مسئول مسائل فنی باشگاه هستم ولی یکسری عوامل بیرونی نمي‌گذارند که نتیجه بگیریم و ما هم نمي‌توانیم یکسری خطوط قرمز را رد کنیم.
سرمربی ذوب آهن در خصوص نتایج بد تیمش یادآور شد: دو بازی و دو شکست برای همه تعجب برانگیز بود ولی به هر حال باید امیدوار بود و جنگید. ما نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داریم و امیدواریم هرچه زودتر نتایجی که مي‌گیریم بهتر شود.
وی با ابراز رضایت از داور بازی گفت: به جز خطا روی کرمي‌که ما اعتقاد داریم پنالتی بود، آقای قهرمانی قضاوت خوبی داشتند اما کمک‌هایشان اشتباهات زیادی داشته و تمرکز کافی نداشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا