بهبود وضعیت صنایع فرسوده داروسازی با گشایشات توافقنامه وین

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره تأثیر توافق ۱+۵ با ایران بر حوزه سلامت،‌ افزود: امروزه بخش عمده‌ای از اعتبارات حوزه سلامت صرف واردات دارو و تهیه مواد اولیه می‌شود از سویی دیگر با توجه به اینکه شرکت‌های داروسازی کشور فرسوده بوده لذا کیفیت دارویی نیز پایین آمده که همین …

رسول خضری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره تأثیر توافق ۱+۵ با ایران بر حوزه سلامت،‌ افزود: امروزه بخش عمده‌ای از اعتبارات حوزه سلامت صرف واردات دارو و تهیه مواد اولیه می‌شود از سویی دیگر با توجه به اینکه شرکت‌های داروسازی کشور فرسوده بوده لذا کیفیت دارویی نیز پایین آمده که همین عامل باعث شده تا در بحث صادرات نیز آن‌گونه که شایسته است نتوانیم موفق عمل کنیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: حداقل تاثیر مثبت بحث روند مذاکرات این خواهد بود که اولا صنایع فرسوده داروسازی از این حالت خارج خواهد شد و دوم آنکه مواد اولیه با کیفیت خوب و مناسب را به کشور وارد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در بحث لغو تحریم‌ها می‌توان تکنولوژی و فناوری‌های جدید را در کنار مواد اولیه با کیفیت دارویی به کشور وارد کرد،‌ افزود: در این شرایط وضعیت اقلام دارویی در کشور هم بهتر خواهد شد و هم این اقدام تولید و اشتغالزایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: از سویی دیگر با بهبود کیفیت مواد اولیه دارویی، می‌توان داروهای با کیفیتی را در کشور تولید کرد که در این خصوص زمینه برای صادرات این مواد و ارزآوری برای کشور بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

خضری درباره کیفیت کنونی داروهای تولید داخل، تاکید کرد: اکنون کیفیت داروی تولیدی در اندازه‌ای نیست که بتوان آن را به دیگر کشورها صادر کرد چراکه مواد اولیه و صنایع داروسازی کشور به گونه‌ای است که نمی‌توان رقابتی مطلوب را با سایر کشورها ایجاد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در این زمینه وزارت بهداشت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد تاجایی که داروهایمان را تحت لیسانس شرکت‌های معروف دنیا در کشور تولید کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا