بررسی فنی گوشی AKA ال جی

به گزارش خبرنگار موبنا، LG AKA یک گوشی جالب با یک شخصیت است. چهار طرح از آن وجود دارد، یک نام و یک رنگ برای هر شخصیت. Eggy زرد ، Wookey سفید، YoYo صورتی و Soul آبی است. خود گوشی دارای بهترین ویژگی های رده متوسط است که برخی از ویژگی ها را از سری …

به گزارش خبرنگار موبنا، LG AKA یک گوشی جالب با یک شخصیت است. چهار طرح از آن وجود دارد، یک نام و یک رنگ برای هر شخصیت. Eggy زرد ، Wookey سفید، YoYo صورتی و Soul آبی است. خود گوشی دارای بهترین ویژگی های رده متوسط است که برخی از ویژگی ها را از سری G ال جی گرفته است.
ال جی AKA از چهار باند ۲G/GPRS/EDGE ، چهار باند ۳G با HSDPA و HSUPA و همچنین چهار باند LTE با باند ۱(۲۱۰۰), ۳(۱۸۰۰), ۷(۲۶۰۰), ۲۰(۸۰۰) پشتیبانی می کند. AKA دارای Wi-Fi با قابلیت Direct است اما از باند ۵GHz پشتیبانی نمی کند، بنابراین شما باید بر باند متداول تر اما با تراکم بیشتر ۲.۴GHz تکیه کنید. بلوتوث ۴.۰ نیز با A2DP پشتیبانی می شود. پورت microUSB 2.0 دارای پشتیبانی USB on-the-go نیست.
شما همچنین می توانید صفحه نمایش خود را از طریق ویژگی نمایش بی سیم (Miracast) پخش کنید. پشتیبانی GPS در دسترس است اما باGLONASS همراه نیست. همچنین رادیو FM و NFC وجود دارد اما پورت اینفرارد و قابلیت خروجی تلویزیون فراهم نشده است.
ال جی AKA دارای نسخه خود از مرورگر اندروید است، همچنین به مرورگر گوگل کروم مجهز است.
مرورگر اندروید دارای ویژگی های معمول است: tabs ناشناس، بوک مارک، یافتن در صفحه و نمایش دسکتاپ. پشتیبانی از فلش وجود ندارد.
صفحات را می توان به صورت محلی برای خواندن آفلاین ذخیره کرد، اما برای ویدئوها این امکان وجود ندارد. حالت مشاهده Reader نیز در دسترس است.
این گوشی ۱۳۵ گرمی در ابعاد ۱۳۸.۷ در ۱۰ در ۷۱.۹ میلیمتری تولید شده برای گوشی های هوشمند ۵ اینچ، متوسط است.
LG AKA دارای روح و حس سری G است، البته مناسب بودجه خود است. این گوشی دارای طراحی تمیز و ساده با علامت تجاری قرار دادن کلید پاور و کلیدهای ولوم در قاب پشت است.
حتی کانون اتوماتیک به کمک لیزر برای دوربین وجود دارد. اگر پوشش انحصاری جلو نبود، AKA با بافت مات پوشش باتری آن شباهت بسیاری به LG G2 mini دارد.
ماسک AKA از پلاستیک براق ساخته شده است که کاملا مستعد باقی ماندن اثر انگشت است.
هر چند ال جی بخوبی آن را شکل داده و آن روی AKA طبیعی احساس می شود. بصورتی پایدار و محکم روی گوشی قرار گرفته و به راحتی بالا و پایین می رود تا چشم های خندان/ درخواست کننده/ مرموز/ خواب آلود را نشان دهد.

ال جی همه جلدهای اختصاصی را به صورت جداگانه (پوشش پشت + ماسک) به فروش می رساند، بنابراین زمانی که به اندازه کافی با شخصیت اصلی AKA خود کار کردید، به راحتی می توانید آن را با یک مورد جدید تغییر دهید.
یک سیستم نقطه ای در رابطه با خرید لوازم جانبی جدید برای AKA وجود دارد، که استراتژی کسب درآمد جالب (کمی سوال برانگیز) از ال جی می باشد.
خروجی صدای گوشی و دوربین ثانویه ۲.۱MP که قادر به فیلمبرداری در وضوح ۱۰۸۰p است، بالای صفحه نمایش ۵ اینچ IPS وجود دارد. LED پنهان وضعیت و یک جفت سنسور نیز در اینجا قرار دارند. هیچ کنترل سخت افزاری زیر صفحه نمایش AKA وجود ندارد.
LG AKA دارای یک صفحه نمایش ۵.۰ اینچی است. این یک LCD IPS با کیفیت معقول است. وضوح صفحه نمایش برای این رده در ۷۲۰p منجر به تراکم پیکسل ۲۹۴PPI می شود.
صفحه نمایش به اندازه کافی روشن است و نسبت کنتراست آن قابل توجه است. خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید کاملا خوب است، اما در بهترین حد نیست. صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید بخوبی عمل می کند اما اگر انعکاس آن کمی کمتر بود بهتر میشد.
صفحه کلید ال جی برای وارد کردن متن استفاده می شود – قابلیت پشتیبانی از زبان های مختلف را به همراه دارد و دارای یک ردیف عددی در بالا است که شما می توانید ارتفاع کلید و کلید های میانبر ردیف پایین را تنظیم کنید.
ال جی AKA دارای منوی بسیار سفارشی خود ال جی بر روی اندروید ۴.۴.۲KitKat است. این شرکت امکان سفارشی سازی عمیق منو، از جمله تم ها، مجموعه آیکون و جلوه های ویژه مختلف را فراهم کرده است.
بخش هشدار از LG G2 mini و LG G2 خیلی تغییر نکرده است. این استاندارد اندروید KitKat با ویژگی های اضافه شده توسط ال جی است. آن به زیبایی هشدارها در آب نبات چوبی نیست، اما کارایی خوبی دارد.
دوربین اصلی را در ال جی AKA دارای یک حسگر ۸ مگاپیکسل است که عکس هایی با حداکثر وضوح ۳۲۶۴X 2448 پیکسل ایجاد می کند و در وضوح ۱۰۸۰P در ۳۰fps فیلمبرداری می کند.
گالری در ال جی AKA کاملا شبیه به اکثر دستگاه های اندروید است و دارای یک لیست قابل تنظیم از ریز عکس ها می باشد. به جای داشتن یک مجموعه داخلی ویرایش مانند droids سامسونگ، به عنوان مثال، LG AKA برای ویرایش تصویر بر Google Photos تکیه دارد.
بسته کامل office وجود ندارد، اما شما می توانید فایل های office، از جمله فایلهای PDF، را به موجب برنامه ThinkViewer باز کنید. اگر به یک گزینه ویرایش نیاز دارید، باید راه حل دیگری را از Play Store پیدا کنید.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا