۸۷ درصد روستاهای کشور از ارتباطات سیار بهره‎مند هستند

به گزارش موبنا، ناصر یوسف‌پور ظهر دیروز در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور کرده است تا به‌روزترین تکنولوژی‌های نسل سوم و چهارم را به مردم ارائه دهد و این امر نشان از توان کشور است. وی افزود: وزارت ارتباطات در شهریورماه سال …

به گزارش موبنا، ناصر یوسف‌پور ظهر دیروز در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور کرده است تا به‌روزترین تکنولوژی‌های نسل سوم و چهارم را به مردم ارائه دهد و این امر نشان از توان کشور است.
وی افزود: وزارت ارتباطات در شهریورماه سال گذشته مجوز اعطای نسل‌های سوم و چهار را داد و زمینه مساعد برای ارائه خدمات به نحو مطلوب فراهم شد.
عضو هیئت مدیره همراه اول تصریح کرد: پهنای باند در اختیار سال گذشته ۲.۵ ترا بود که امسال به ۱۹۰ ترا رسیده است و سرعت پیشرفت در استان و کشور ادامه دارد.
وی بیان کرد: ۹۰۰ روستای با ۸۵۰ سایت در استان همدان زیر پوشش موبایل داریم و امکانات به روز واگذاری تلفن ثابت، سیار و اینترنت فراهم است.
یوسف‌پور افزود: ۲۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت آماده واگذاری است و همچنین ۵۰ هزار شماره آزاد تلفن ثابت نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۴ هزار روستا در سطح کشور و ۱۸۰ روستا در همدان از اینترنت پر سرعت برخوردار هستند، گفت: ۸ هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان همدان ایجاد شده است که ۶ هزار پورت آن آماده واگذاری است.
عضو هیئت مدیره همراه اول عنوان کرد: ۳۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان برای ایجاد نسل‌ سوم و توسعه نسل دوم انجام شده است.
وی تصریح کرد: مدنظر داریم که هفت نقطه در هفت شهر استان همدان سرعت بالاتری از اینترنت وای فای به مشترکان عرضه کند و همچنین امسال نسل چهار در یک شهر و نسل سوم در شهر دیگری از استان همدان اضافه می‌شود.
یوسف‌پور همدان را شاهراه مخابرات غرب کشور دانست و افزود: ۲۲ هزار و ۸۰۰ مورد خط بی.تی.اس در کشور وجود دارد و همچنین ۲۸ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی، ۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های فرعی و ۷ هزار کیلومتر از خطوط ریلی زیر پوشش ارتباطات سیار هستند.
وی با بیان اینکه ۴۳ هزار روستای کشور زیر پوشش ارتباطات سیار هستند، اظهار داشت: ۸۷ درصد روستاهای کشور و ۹۲ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش ارتباطات سیار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا