گرانی و افزایش قیمت ها به نفع تولید نیست

محمدتقی توکلی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درخصوص برنامه دولت برای افزایش ۶درصدی ۱۸ قلم از کالاهای اساسی مصرفی مردم،گفت: اگر قیمت‌ها به صورت سازمان دهی و برنامه ریزی شده و با توافق سازمان‌های مربوطه تنظیم و به نحو مناسب برای مردم اطلاع رسانی شود از سوی آنها مورد قبول خواهد بود. نماینده مردم الیگودرز …

محمدتقی توکلی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،درخصوص برنامه دولت برای افزایش ۶درصدی ۱۸ قلم از کالاهای اساسی مصرفی مردم،گفت: اگر قیمت‌ها به صورت سازمان دهی و برنامه ریزی شده و با توافق سازمان‌های مربوطه تنظیم و به نحو مناسب برای مردم اطلاع رسانی شود از سوی آنها مورد قبول خواهد بود.

نماینده مردم الیگودرز درمجلس شورای اسلامی افزود: اما اینکه هرلحظه و براساس تغییرات بازار و  به منظور برطرف کردن برخی مشکلات اقتصادی بوجود آمده؛قیمت ها تغییر کند و افزایش یابد،چنین اقداماتی مطلوب و قابل پسند نیست.

افزایش قیمت‌ها مبادلات خرید و فروش را برهم می زند

عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: باید برنامه ریزی‌ها طوری باشد که مخارج و مسایل اقتصادی تولید از تامین مواد اولیه و خام گرفته تا سایر هزینه‌ها استخراج و مشخص شده باشد و تغییر لحظه ای قیمت ها اصلا صحیح نیست.

وی ادامه داد:افزایش زود به زود قیمت‌ها اصلا به نفع اقتصاد و تولید نیست و درهم ریختگی در بازار ایجاد می کند که مبادلات خرید و فروش را برهم می زند.

این نماینده مردم درمجلس نهم اظهارداشت:ممکن است در واکنش به گرانی‌ها مردم از قوه قهریه استفاده کرده و اقدام به خرید نکنند که این وضعیت اصلا به نفع تولید نیست و مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

قیمت ها باید براساس واقعیت ها تعیین شوند

عضوهیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تاکید کرد: قیمت ها باید بر اساس واقعیات، پذیرش مصرف کننده و نحوه تامین مواد اولیه در بازار تنظیم شود و باید کمک کنیم تامین مواد اولیه با کاهش قیمت روبه رو باشد که به افزایش قیمت کالای نهایی منجر نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا