زاکانی: درباره توافق دچار ابهامیم

علیرضا زاکانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت:‌ ما در طرح الزام دولت به حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای چهار پیام شفاف را با اکثریت قاطع قریب به ۹۰ درصدی در مجلس تصویب کردیم. وی ادامه داد: پیام اول رفع تحریم های ظالمانه بود که با توجه به ضرورت گشایش اقتصادی …

علیرضا زاکانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت:‌ ما در طرح الزام دولت به حفظ و صیانت از دستاوردهای هسته‌ای چهار پیام شفاف را با اکثریت قاطع قریب به ۹۰ درصدی در مجلس تصویب کردیم.

وی ادامه داد: پیام اول رفع تحریم های ظالمانه بود که با توجه به ضرورت گشایش اقتصادی و ایجاد زمینه رونق در عرصه تولیدات داخلی این پیام در بند اول این الزامات آمد در حالیکه در نتیجه بررسی اولیه برجام و توافق صورت گرفته و برنامه صادر شده مسیر رفع تحریم ها بسیار ابهام آلود و با یک مکانیزم برگشت پذیر خودکار می باشد که بسیار خطرناک است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین اظهار کرد: پیام دوم جلوگیری از رخنه امنیتی دشمنان این کشور بود که باز در مصوبه ای که شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد و در مقدمه آن شاهد این هستیم که مسیرپرپیچ و خمی طراحی شده که نهایتا امکان بازرسی برای آن‌ها را با هر بهانه ای فراهم می‌کند.

زاکانی خاطر نشان کرد: نکته سوم نیز حفظ عزت، دانش و دانشمندان این کشور بود که در مواجه با آن هم در حوزه های مختلف ما دچار ابهام هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: نکته قابل توجه این است که ما در تبصره یک طرح الزامات بیان کردیم که باید برابر اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند و ما امروز یک وظیفه قانونی و ملی داریم و باید به این وظیفه عمل کنیم؛ لذا تذکر بنده به کسانی است که می خواهند موضوع ملی را جناحی کنند و از آن بهره سیاسی ببرند.

وی در پایان گفت: نمایندگان امروز قضاوت خواهند کرد که چه کسانی بر سر منافع ملی ایستادگی کرده و آنچه حق مطلب است ادا می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا