نقش مثبت نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تشکر از نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران وگروه ۱+۵ گفت:‌ این مسأله نشان داد همکاری در مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای ممکن است. خبرگزاری ایسنا: فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت:‌ …

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تشکر از نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران وگروه ۱+۵ گفت:‌ این مسأله نشان داد همکاری در مسائل مهم جهانی و منطقه‌ای ممکن است.
خبرگزاری ایسنا: فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به نقش روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت:‌ مسکو در مذاکرات برسر برنامه هسته‌ای ایران ثابت کرد که یک شریک قابل اعتماد است و این مسأله احتمال همکاری‌های بیشتر میان روسیه و اتحادیه اروپا را ایجاد می‌کند.

موگرینی در ادامه نقش روسیه را با عنوان یک ” همکاری مثبت” توصیف کرد و گفت: این مسأله نشان می‌دهد که همکاری در مسائل مهم بین‌المللی و منطقه ای ممکن است و این فرصت باید در آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تصریح کرد: روسیه و اتحادیه اروپا دیگر مسائل مشترکی دارند که باید حل شود.

پایان موفقیت آمیز مذاکرات هسته‌ای با ایران دورنمای همکاری میان روسیه و اتحادیه اروپا را باز می‌کند.

بر اساس این گزارش ایران و گروه ۱+۵ روز سه شنبه ۱۴ ژوئیه در وین پایان مذاکرات سخت و فشرده خود پس از نزدیک به دو سال رایزنی اعلام کردند و حصول یک توافق هسته‌ای جامع را جشن گرفتند، بر اساس این توافق ایران در ازای لغو تحریم های اقتصادی، مالی ، بانکی و تسلیحاتی برنامه هسته‌ای خود را محدود خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا