جاسوسی قانونی از طریق سیستم تلفن همراه

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سی نت، این محققین شماره تلفن همراه شخص مورد نظر را کشف کرده، موقعیت وی را شناسایی کرده و سپس به پیام های صوتی وی گوش می دهند. این دو محقق با اسامی ” نیک دوپتریلو ” و “دون بایلی” در مصاحبه با سی نت اظهار داشته …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از سی نت، این محققین شماره تلفن همراه شخص مورد نظر را کشف کرده، موقعیت وی را شناسایی کرده و سپس به پیام های صوتی وی گوش می دهند.
این دو محقق با اسامی ” نیک دوپتریلو ” و “دون بایلی” در مصاحبه با سی نت اظهار داشته اند : مردم تصور می کنند صنعت مخابرات از حریم آنها محافظت می کند. در صورتیکه سیستم مخابراتی ضعف های زیادی دارد. 
نیک دوپتریلو گفت: ما در ابتدا شماره تلفن هدف را از پایگاه داده ای عمومی که برای شماره اندازی (یا caller ID) اسامی را به شماره ها لینک می دهد پیدا کرده و سپس از نرم افزار متن باز PBX برای حقه زدن به شماره انداز خروجی استفاده می کنیم. سپس تماس های تلفنی را به خودمان انتقال داده و سیستم را وادار می کنیم که به دنبال اسم بگردد.
وی افزود: این اطلاعات را ثبت می کنیم و آن را به یک شماره تلفن در پایگاه داده ای شماره انداز ارتباط می دهیم. ما نرم افزاری ابداع کرده ایم که این شماره ها را تکرار می کند و می تواند کل پایگاه داده ای تلفن در آمریکا را در دو هفته جاسوسی کند.
سپس شماره تلفن را با موقعیت جغرافیایی تطبیق می دهیم . سیستم شبکه SS7 تماس ها را در سراسر دنیا ردیابی کرده  و از Home Location Register برای ثبت موقعیت شماره استفاده می کند، بنابراین شبکه ها تماس ها را به شخص دیگری انتقال می دهند.
وی ادامه داد: تصور می شود فقط اپراتورهای مخابراتی به ثبت موقعیت دسترسی دارند. در حالیکه شرکت های کوچک مخابراتی در اروپا با پرداخت پول به آن دسترسی دارند و اغلب شرکت ها از آن برای داده های بازاریابی استفاده می کنند.
حمله بر اساس کار بین المللی شبکه صورت می گیرد. اپرتورهای بزرگ در آمریکا برای همکاری متقابل باید اطلاعات را به سایر اپراتورها بدهند.
وی توصیه کرد مردم باید از این تهدید آگاه باشند. این محققان همچنین اعتقاد دارند دسترسی به پیام صوتی افراد آسان است. این حملات ممکن است هم برای افراد و هم برای شرکت ها روی دهد. مدیران مدیران شرکت ها باید برای امنیت خود کاری صورت دهند
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا