فراهم شدن امکان ارسال و دریافت حدود ۱۱ هزار پیام در هر ثانیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وحید صدوقی در بازدید نمایندگان مجلس از شرکت ارتباطات سیار اظهار کرد: این اقدام به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان و کاهش شکایات در این زمینه انجام می‌شود.وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آمار هفتگی، درصد موفقیت مکالمات به بیش از ۹۳ درصد رسیده و این در حالی …

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وحید صدوقی در بازدید نمایندگان مجلس از شرکت ارتباطات سیار اظهار کرد: این اقدام به منظور افزایش رضایتمندی مشترکان و کاهش شکایات در این زمینه انجام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آمار هفتگی، درصد موفقیت مکالمات به بیش از ۹۳ درصد رسیده و این در حالی است که میزان دسترسی مشترکان تهرانی به شبکه به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.
او خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها، میزان کیفیت شبکه در سال گذشته و در کل کشور به بیش از ۹۵ درصد رسید که نسبت به زمان مشابه سال پیش از آن، حدود پنج درصد رشد داشته است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء کیفیت شبکه تلفن همراه در تهران، گفت: طراحی مجدد کلیه سایت‌های شهر تهران، تأمین پوشش و ظرفیت لازم در مراسم‌ها، اعیاد و بهبود شاخص‌های کیفیت شبکه از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.
وی ادامه داد: سال گذشته و به منظور توسعه شبکه تلفن همراه در سطح کشور و با راه‌اندازی سایت‌های BTS جدید، تعداد این سایت‌ها به بیش از ۱۸ هزار و ۹۰۰ عدد رسید.
او تأکید کرد: همچنین با توسعه ظرفیت مراکز SMSC، هم‌اکنون امکان ارسال و دریافت حدود ۱۱ هزار پیام در هر ثانیه فراهم شده است.
وحید صدوقی با اشاره به وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در سطح کشور، تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی شهرها و نزدیک به ۶۰ درصد روستاهای کشور و همچنین بیش از ۴۷ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارند.
او با بیان این مطلب که ۹۱ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش این شبکه هستند، افزود: بیش از ۳۷ میلیون و ۷۵۰ هزار سیم‌کارت به متقاضیان ارایه شده که حدود ۲۲ میلیون عدد از این تعداد، سیم‌کارت اعتباری است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره عملکرد این شرکت در برنامه پنجم توسعه کل کشور اظهار کرد: تحقق ۳۹۹ درصدی اهداف برنامه در حوزه دایری تلفن همراه و همچنین تحقق ۲۶۰ درصدی این اهداف در بخش ضریب نفوذ این نوع از تلفن، بخشی از نتایج تلاش‌های کارشناسان مجموعه ارتباطات سیار در طول برنامه چهارم توسعه است.
بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در این جلسه علاوه بر مدیران ارشد مجموعه ارتباطات سیار، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات نیز حضور داشتند.
بنا بر اعلام، نمایندگان مجلس در پایان این دیدار با ابراز رضایت از تلاش‌های صورت گرفته، توضیحات فنی ارایه شده در زمینه را قانع کننده دانستند و ابراز امیدواری کردند تلاش‌ها برای بهبود روز افزون کیفیت شبکه ادامه داشته باشد.
این گزارش حاکی است، نمایندگان مجلس در این نشست تأکید کردند که هر دو اپراتور فعال تلفن همراه در کشور باید پیش از ارایه آمارها و اطلاعات به مجلس آن‌ها را به تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برسانند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا