امواج آسیب رسان

 خانواده ها برای سرگرمی و تشویق فرزندان خردسال خود اقدام به خرید گوشی تلفن همراه می کنند و میانگین سنی کاربران تلفن همراه روز به روز در حال کاهش است.  روانشناسان و پزشکان هشدارهای جدی در این خصوص داده و معتقدند اشعه های تلفن همراه، تهدید جدی برای سلامت کاربران به خصوص کودکان است.محمد ایمان کیهانی …

 خانواده ها برای سرگرمی و تشویق فرزندان خردسال خود اقدام به خرید گوشی تلفن همراه می کنند و میانگین سنی کاربران تلفن همراه روز به روز در حال کاهش است. 
روانشناسان و پزشکان هشدارهای جدی در این خصوص داده و معتقدند اشعه های تلفن همراه، تهدید جدی برای سلامت کاربران به خصوص کودکان است.
محمد ایمان کیهانی متخصص مغز و اعصاب  در این خصوص به خبرنگار ما  گفت :اشعه ها و امواجی که از تلفن همراه  ساطع می شود، منجر به تومور مغزی در بزرگسالان و تغییر شکل مغز کودکان وخردسالان می شود. ضرر این امواج برای زنان بار دار و کودکان دوچندان بزرگسالان است. از این رو  توصیه می شود کودکان و زنان باردار از تلفن همراه حتی المقدور استفاده نکنند. امواجی که از دکل های “bts” و تلفن همرا و حتی پارازیت ها ساطع می شود به قدری درحال افزایش است که منجر به کوچ پرندگان از تهران شده است. چرا که این امواج زندگی پرندگان را مختل کرد. اما این موضوع از سوی مسوولان و کاربران تلفن همراه جدی گرفته نمی شود .
وی با اشاره  اینکه این امواج منجر به افزایش فشار خون ،تپش قلب ،استرس،سردرد و … را به همراه دارد، گفت: بهتر است خانواده ها سرگرمی دیگری برای فرزندان خود در نظر بگیرند. چرا که عواقب ناشی از این امواج به راحتی قابل جبران نیست .
همچنین مریم آراسته روانشناس،  معتقد است: تلفن همراه هرچند در برخی امور به انسان کمک کرده است، ولی برای سلامتی می تواند یک تهدید جدی باشد. داشتن تلفن همراه برای بچه های ۷ ،۸ سال به بالا در جامعه امروزی طبیعی شده است. حال اینکه خانواده ها نمی دانند این فناوری می تواند علاوه بر تهدید سلامتی فرزندانشان، راهی باشد برای بدآموزی و انحراف که  در حال افزایش است . در هر صورت پیشنهاد متخصصان پزشکی این است که خود و فرزندانتان را دور از این امواج و ارتعاشات قرار دهید وشب ها تلفن همراه خودر ا خاموش ویا دور از محیطی که خواب هستید قرار دهید.
۱۸۲           

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا