رفع محرومیت مخابراتی از روستاها

اگر چه امکانات مخابراتی در شهرستانهای فارس سالهاست که فراهم شده اما در برخی از روستاهای این استان تا قبل از سفر اول هیئت دولت به این استان دسترسی به امکانات مخابراتی وجود نداشت.یکی از اهالی روستای شنایز بخش محمله شهرستان خنج فارس گفت: روستاهای شهرستان نوپای خنج از بسیاری از امکانات محروم مانده بودند.“الله …

اگر چه امکانات مخابراتی در شهرستانهای فارس سالهاست که فراهم شده اما در برخی از روستاهای این استان تا قبل از سفر اول هیئت دولت به این استان دسترسی به امکانات مخابراتی وجود نداشت.
یکی از اهالی روستای شنایز بخش محمله شهرستان خنج فارس گفت: روستاهای شهرستان نوپای خنج از بسیاری از امکانات محروم مانده بودند.
“الله یار محمودزاده” ۷۶ ساله گفت: دسترسی به تلفن یکی از آرزوهای دیرینه مردم این روستا بود که دو سال پیش با واگذاری تلفن به این روستا بسیاری از مشکلات ساکنان برطرف شد .
یکی از اهالی روستای “دره همیانه سفلی” در دهستان کمهر بخش مرکزی سپیدان گفت: این منطقه یکی ازمناطق کوهستانی شهرستان سپیدان است که قبل ازاین مردم به امکانات مخابراتی دسترسی نداشتند.
“کرمخدا فریدونی” ۳۳ ساله افزود: از دو سال قبل واگذاری تلفن خانگی به روستاییان در این منطقه انجام و علاوه بر آن مردم از امکانات تلفن همراه نیز برخوردار شدند.
“منصور احمدی ۴۵ ساله” از ساکنان روستای جهان نما در بخش بیضا سپیدان هم گفت: فرزندان ما برای ادامه تحصیل در شهرهای دیگر هستند و باید از وضعیت آنها با خبر باشیم .
وی ادامه داد: تا دو سال قبل این روستا از تلفن محروم بود و مردم با مشکلات بسیاری مواجه بودند ، اما با خدمات رسانی دولت ، تلفن ثابت به روستاییان واگذار شده و اکنون نیازی نیست برای دسترسی به تلفن فرسنگها از روستا دور شوی .
“احمد قیصری” دهیار روستای ممو در بخش بیضای سپیدان گفت: در برخی از روستاهای این بخش امکان ارتباطات تلفنی وجود نداشت که در سفر اول ریاست جمهوری این امکانات فراهم شد.
یکی از جوانان روستای دوزه بخش سیمکان جهرم هم گفت: جوان روستایی همانند جوان شهری نیاز به اینترنت دارد .
“محمد جواد ارشدی” دانشجوی ۲۲ ساله افزود: تا دو سال قبل امکان دسترسی به اینترنت در این روستا فراهم نبود و برای انجام تحقیقات و دسترسی بیشتر به منابع درسی باید به شهرستان جهرم مراجعه می کردیم که خوشبختانه با راه اندازی دفتر ICT در دوزه ، امکان دسترسی به اینترنت درمنزل هم فراهم شده است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: برای رفع محرومیت از روستاهای فارس در چند سال اخیر تلاشهای زیادی شده است.
مهندس “چنگیز امیری” افزود: در مصوبات سفر اول ریاست جمهوری به فارس ارتباط رسانی به ۳۵ روستا تصویب که خوشبختانه به ۵۰ روستا امکانات ارائه شد.
وی بیان داشت: در این مصوبات واگذاری ۲۵ هزار شماره تلفن ثابت به روستاهای استان فارس پیش بینی که واگذاری ۱۵ هزار و ۹۷۲ تلفن ثابت به روستاها با ۶۰ میلیارد ریال هزینه محقق شده است.
امیری تاکید کرد: اجرای ۳۵ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای فارس از مصوبات دور اول سفراستانی هئیت دولت به استان بود که با صرف ۳۵۰ میلیون ریال اجرایی شده است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در سفر دوم هئیت دولت به استان فارس، راه اندازی شش سایت BTS تلفن همراه در روستاهای چاه سبز نی ریز ، سه راه بیغرد لارستان ، کوهساران سپیدان ، کمهر سپیدان ، تل بریز لارستان ، کنار سیاه فیروزآباد با صرف ۸/۷ میلیارد ریال هزینه انجام شد.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: همچنین در۳۴ روستا دفاتر ICT روستایی با ۹ میلیارد ریال هزینه راه اندازی شده است .
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا