مراکز ۱۱۸ شهرهای کوچک تعطیل نشده‌اند، تجمیع شدند

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر جمع آوری مراکز ۱۱۸در شهرستان‌ها گفت: این موضوع جمع‌آوری مراکز ۱۱۸نیست، اقدامی است که از چند سال پیش آغاز شده و به امسال و خصوصی شدن مخابرات مربوط نمی‌شود.وی افزود: در گذشته امکانات اجازه جواب گویی‌ تمامی …

صابر فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر جمع آوری مراکز ۱۱۸در شهرستان‌ها گفت: این موضوع جمع‌آوری مراکز ۱۱۸نیست، اقدامی است که از چند سال پیش آغاز شده و به امسال و خصوصی شدن مخابرات مربوط نمی‌شود.
وی افزود: در گذشته امکانات اجازه جواب گویی‌ تمامی شهرهای کوچک یک شهرستان را در مرکز شهرستان نمی‌داد، بنابراین جایی در شهرهای کوچک در نظر گرفتیم تا کسی که کار امور مشترکان را انجام می‌داد، ۱۱۸ را نیز جواب دهد.
وی توضیح داد: نمی‌توانیم بگوییم مراکز یاد شده ۱۱۸ نبود زیرا شماره ۱۱۸ بود اما شماره ۱۷ تهران در استان‌ها ۱۱۷ است و شخصی که مسوول انجام امور ۱۱۷ در استان‌ها بود به تماس‌های ۱۱۸ نیز جواب می‌داد.
مدیرعامل مخابرات ایران تصریح کرد: در سال ۸۵ و پس از مکانیزه شدن سیستم‌ها، ۱۱۸ به صورت یکپارچه مکانیزه شد و با این شرایط وقتی یک شهرستان ۱۱۸ دارد، نیازی به بودن ۱۱۸ در شهرهای کوچک آن شهرستان نیست.
فیضی ادامه داد: در‌ آن زمان عده‌ای که اکثراً نیز از پیمانکاران بودند نسبت به این مسئله اعترض داشتند و تصور می‌کردند مخابرات تصمیم به تعطیلی مراکز شهرستان‌ها دارد.
وی افزود: مخابرات نمی‌تواند برای هر شهری که ۱۰ هزار شماره دارد، ۱۱۸داشته باشد و تمامی ۱۱۸های شهرهای کوچک در مراکز شهرستان‌ها جمع شد.
مدیرعامل مخابرات ایران تأکید کرد: در حال حاضر مخابرات سیستم ۱۱۸ را به صورت توزیع شده دارد اما نه به تعداد شهر بلکه به تعداد شهرستان و برای تمامی شهرها و شهرستان‌ها ۱۱۸ وجود دارد و تنها تفاوتی که ایجاد شده این است که کسی که به تماس‌های ۱۱۸ پاسخ می‌دهد الزاماً در شهر مربوطه نیست.
وی در خصوص اینکه آیا نیروی مشخصی در مراکز امور مشترکان شهرهای کوچک برای پاسخگویی به تماس‌های ۱۱۸ بوده که با یکپارچه شدن مراکز بیکار شده باشد، گفت: نیروی مازادی در مراکز ۱۱۷ نبوده و این مراکز کم ظرفیت و زیر ۱۰ هزار شماره بوده‌اند که همان نیرویی که به تماس‌های مربوط به ۱۱۷ پاسخ می‌داد پاسخگوی تماس‌های ۱۱۸ نیز بوده است.
وی تاکید کرد: بنابراین موضوعی که نیروی کار این مراکز بیکار شده‌اند امکان ندارد و ممکن است در یک شهر این اتفاق افتاده باشد اما در حد بحث نیست.
به گزارش فارس، اخیراً یکی از نمایندگان با ارائه اخطار اصل ۴۴ قانون اساسی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود: طبق این اصل شرکت‌های دولتی واگذار شده تا ۵ سال پس از واگذاری حق تعدیل نیرو ندارند، در حالی که مخابرات پس از واگذاری شروع به تعدیل نیرو کرده و مراکز ۱۱۸ شهرستان‌ها جمع‌آوری شده است که اکثر افراد شاغل در ۱۱۸ معلول بوده و از طرف بهزیستی معرفی شده‌اند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا