ارائه گواهی حدود تشعشعی گوشی تلفن همراه شرایط فعالیت را سخت می کند

“مرتضی خراسانی” مدیرفروش شرکت پارس مایکروتل در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در سال جاری واردکنندگان قانونی  بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات ملزم به رعایت مقررات حدود تشعشعی (SAR) شده اند. این امر تنها کندی فعالیت  و متضرر شدن شرکت های قانونی را در پی خواهد داشت.وی افزود: با اجرای …

“مرتضی خراسانی” مدیرفروش شرکت پارس مایکروتل در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: در سال جاری واردکنندگان قانونی  بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات ملزم به رعایت مقررات حدود تشعشعی (SAR) شده اند. این امر تنها کندی فعالیت  و متضرر شدن شرکت های قانونی را در پی خواهد داشت.
وی افزود: با اجرای این قانون روند واردات قانونی و ترخیص کالاهای مورد نظر از گمرک  به کندی صورت می گیرد. به همین دلیل مشکلات عدیده ای برای نمایندگان پیش خواهد آمد که تنها به نفع قاچاقچیان خواهد بود. فعالیت قاچاقچیان به سهولت صورت می گیرد و جدیدترین مدل های گوشی تلفن همراه برای اولین بار توسط فعالان غیرقانونی و با قیمت های کاذب روانه بازار می شود. این امر موجب برهم زدن تعادل بازار می شود. با اجرای این قانون سهم باقی مانده فعالان قانونی نیز به قاچاقچیان اختصاص می یابد.
در همین حال مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه در این باره گفت: در شرایط فعلی که تمامی فعالان قانونی برای بقا در این بازار پرهیاهو مجبور به ضرروزیان های هنگفتی شده اند پرداخت هزینه ای مازاد برای صدور گواهی حدود تشعشعی (SAR ) برای انواع گوشی های تلفن  همراه تنها به ضرر نمایندگان است.
“پدارم الیکایی” خاطرنشان کرد: برای صدور گواهی حدود تشعشعی (SAR )  برای هر مدل گوشی حداقل نیاز به پرداخت هزینه ای حدود چهار تا پنج هزار دلار است که با اجرای این امر نیز بهای گوشی ها نیز به تبع افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: با این شرایط باز هم بازار تلفن همراه در اختیار کامل قاچاقچیان می گیرد. چرا که به دلیل زمان طولانی ترخیص کالا از گمرک،  فعالان غیرقانونی از این شرایط استفاده کرده و گوشی ها را سریعتر از نمایندگان قانونی وارد بازار می کنند.
به گزارش موبنا، چندی پیش رییس مرکز امور بین الملل و مهندسی سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده بود که تنها آن دسته گوشی های تلفن همراه و سایر دستگاه های رادیویی مجاز به ورود به کشور هستند که گواهی تایید آزمایش sar از آزمایشگاه های معتبر بین المللی داشته باشند که اما متاسفانه این امر تا اسفندماه سال گذشته به طور جدی دنبال نشده بود.
۱۲۹/ 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا