کردزنگنه: واگذاری بلوک سهام شرکت مخابرات دو مرحله ای شد

 غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در مرحله اول با انتشار آگهی و فراخوان در روزنامه های کثیرالانتشارازمتقاضیان سهام شرکت مخابرات درخواست می کند تا تقاضای خود را به سازمان خصوصی ارائه کنند.وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در این مرحله اقدام به …

 غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: سازمان خصوصی سازی در مرحله اول با انتشار آگهی و فراخوان در روزنامه های کثیرالانتشارازمتقاضیان سهام شرکت مخابرات درخواست می کند تا تقاضای خود را به سازمان خصوصی ارائه کنند.
وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی در این مرحله اقدام به ارزیابی صلاحیت  فنی ، مالی و امنیتی متقاضیان سهام شرکت مخابرات می کند،  گفت: در صورت اخذ شرایط مناسب، متقاضیان در مرحله دوم  نیز پذیرفته شده و به بورس معرفی می شود.
کرد زنگنه تصریح کرد: درمدت یک ماه باید متفاضیان حائز شرایط سهام شرکت مخابرات به بورس معرفی شوند.
رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: سهام بلوکی شرکت مخابرات ۵۰بعلاوه یک سهم عرضه می شود.
وی درباره متقاضیان خارجی سهام شرکت مخابرات گفت: با در نظر گرفتن حضور سهامداران خارجی  در اپراتور دوم ، متقاضیان خارجی می توانند تا ۲۸ درصد سهام شرکت مخابرات را در اختیار بگیرند.
وی افزود: درشرایط فعلی تمامی اطلاعات لازم از شرکت مخابرات اخذ شده است.    
 به گزارش موبنا، شرکت مخابرات ایران در زمان حاضر پس از شرکت نفت ، درآمدزاترین شرکت دولتی محسوب می شود.تا  امروز ۳۰درصد سهام آن واگذار شده و ۵۰درصد باقیمانده نیز باید زیرنظر دبیرخانه هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی که به عنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند ، به صورت بلوکی به بخش خصوصی واگذار شود.
از ۳۰درصد سهام واگذار شده این شرکت ، ۲۰درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد  سال گذشته از طریق بورس واگذار شده است.
۱۱۷/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا