بررسی Xperia Pureness سونی اریکسون

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این گوشی ۷۰ گرمی در ابعاد ۱۱۲ در ۱۳ در ۴۳ میلمتری ساخته و در تک رنگ مشکی روانه بازار تلفن همراه شده است.اندازه صفحه نمایش  ونوکروم این گوشی، ۸/۱  اینچی و ردیف های کلیدها نیز از پلاستیک مشکی براق ساخته شده است که ساختار مرغوبی ندارند و با …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، این گوشی ۷۰ گرمی در ابعاد ۱۱۲ در ۱۳ در ۴۳ میلمتری ساخته و در تک رنگ مشکی روانه بازار تلفن همراه شده است.
اندازه صفحه نمایش  ونوکروم این گوشی، ۸/۱  اینچی و ردیف های کلیدها نیز از پلاستیک مشکی براق ساخته شده است که ساختار مرغوبی ندارند و با کشیدن انگشت روی صفحه کلید صدای گوش خراشی ایجاد می شود.
بالا و پایین گوشی خیلی جالب نیست و فقط بلندگو در پایین Pureness مشاهده می شود. کلید Power در قاب پشت گوشی روی نواری از فلز مشکی وجود دارد.
این گوشی به موجب وزن کم و اندازه مناسب خود به راحتی در هر جیب جا می گیرد و در دست گرفتن آن آسان است.
بجز صفحه نمایش سایر بخش های گوشی بخصوص صفحه کلید آن حسی از یک گوشی لوکس ایجاد نمی کنند.
منوی این گوشی مانند سایر گوشی های سونی اریکسون است و یک منوی استاندارد است. صفحه نمایش Stand by طبق معمول اطلاعاتی مانند شدت سیگنال ، اپراتور داده و وضعیت باتری را در بالای صفحه نمایش نشان می دهد.
دفترچه تلفن Xperia Pureness سونی اریکسون حداکثر یک هزار مخاطب و هفت هزار شماره تلفن را ذخیره می کند.
کاربر می تواند مخاطبین ذخیره شده در گوشی یا سیم کارت را مشاهده نماید. امکان مشاهده همزمان این دو لیست وجود ندارد.
پنج tab وجود دارد که اطلاعات مربوط به مخاطب را گروه بندی می کند. نخستین tab برای اسامی و شماره هاست ، tab بعدی برای آدرس های وب مانند ایمیل و URL است.
گوشی Xperia Pureness سونی اریکسون دارای یک منوی ساده برای پیام رسانی است و حتی حالت مشاهده زنجیره ای را ارائه نمی‌دهد.
خواندن متن روی صفحه نمایش با توجه به اندازه کوچک آن چندان لذت بخش نیست. فرهنگ لغت T9 نیز وجود دارد. پیام های SMS و MMS دارای یک ویرایشگر مشترک می باشند .
این گوشی دارای Media center براساس Flash نیست و فقط نرم افزار پخش موسیقی دارد. گالری اختصاصی وجود ندارد و با اینحال می توان تصاویر را در File manager مشاهده کرد.
نرم افزار پخش موسیقی نسخه سه است که می توان آن را یک نسخه محدود از واکمن سه در نظر گرفت.
این برنامه از فرمت های فایل متعددی همچون MP3 ، WMA ، WAV ، MP4 ، M4A و E-AAC پشتیبانی می کند همچنین دارای پیش تنظیمات اکولایزر مگاباس و استریو نیز است.
رادیو FM در این گوشی حداکثر ۲۰ ایستگاه را ذخیره می کند و از RDS پشتیبانی می کند. رادیو دارای یک منوی مناسب است و از سرویس تشخیص موسیقی (TrackID) استفاده می کند .
گوشی Xperia Pureness سونی اریکسون یک گوشی چند رسانه ای یا وسیله ای برای مرور در اینترنت محسوب نمی شود. این گوشی از نظر ویژگی های ارتباطی در رده متوسط قرار می گیرد و از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و نسل سوم پشتیبانی می‌ کند .
 امکان استفاده از گوشی برای رومینگ در سراسر دنیا وجود دارد. از ۷.۲ Mbps HSDPA و ۲.۰ Mbps HSUPA پشتیبانی می شود.
حافظه داخلی این گوشی دو گیگابایت است و فاقد ارتقا حافظه اصلی است.
خوانایی ضعیف صفحه نمایش کوچک  ، وجود FastPort در عوض سوکت صوتی ۵/۳  میلیمتری به معنی کاربرد محدود نرم افزار پخش موسیقی،  عدم تعبیه دوربین عکاسی و فیلمبرداری ، عدم  امکان جابجایی باتری از نقاط ضعف گوشی Xperia Pureness سونی اریکسون  به شمار می آید.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا