کنترل محدوده طرح ترافیک از اول سال ۸۹ مکانیزه می‏شود

به گزارش سازمان خبری موبنا حجت الله بهروز افزود: فعالیت های پژوهشی اولیه این طرح از سال ۸۵ آغاز، در سال ۸۶ پس از بررسی و بازدید میدانی از شهر لندن که تکنولوژی پیشرفته ای در زمینه کنترل ترافیک دارد، تکمیل شد و از سال آینده اجرایی می شود. در این طرح تمام پلاک های عبوری …

به گزارش سازمان خبری موبنا حجت الله بهروز افزود: فعالیت های پژوهشی اولیه این طرح از سال ۸۵ آغاز، در سال ۸۶ پس از بررسی و بازدید میدانی از شهر لندن که تکنولوژی پیشرفته ای در زمینه کنترل ترافیک دارد، تکمیل شد و از سال آینده اجرایی می شود. در این طرح تمام پلاک های عبوری خوانده شده، با پایگاه اطلاع رسانی خودروهای مجاز مطابقت داده می شود. از خودروهای متخلف عکسبرداری شده و برگ جریمه در منازل ارسال می شود. این کار باعث می شود سقف ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک از ۱۷۰ هزار به ۱۰۰ هزار برسد.
بهروز تصریح کرد: روزانه ۹۵ تا ۹۹ هزار خودرو حق تردد در این محدوده را دارند. اما متأسفانه با ورود ۱۷۰ هزار خودرو علیرغم همکاری پلیس تنها روزانه دو تا سه هزار تخلف ثبت می شود. یعنی یک تا دو درصد اعمال قانون می شود. با استقرار این سیستم، اثر بازدارندگی پلیس به پوشش ۱۰۰ درصدی می رسد.
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک با بیان اینکه اجرای این طرح درصد اعمال قانون را افزایش می دهد و باعث کاهش تخلفات می شود، گفت: با این سیستم مکانیزه می توان روزانه و هفتگی مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را صادر کرد تا مشکل کسانی که نیاز دارند به صورت مقطعی و کوتاه مدت به محدوده وارد شوند، حل شود. تاکنون با صدور سالیانه این مجوزها، عدالت درست اجرا نمی شد. اما با این طرح می توان به نقطه ای رسید که کشورهایی مانند سوئد و انگلیس رسیده اند. یعنی هرکس با پرداخت عوارض، می تواند وارد محدوده طرح ترافیک شود.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا