تقلب در فروش گوشی های کارکرده به جای آکبند بیشترین شکایت خریداران بازار تلفن همراه

“علی شربیانی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برخی از فروشگاه های تلفن همراه با معرفی گارانتی های اصلی  و مشاوره در مورد گوشی ها توانسته اند جلب اعتماد مشتریان را نسبت به گوشی های گارنتی دار بالا ببرند ، اظهار داشت: به دلیل عدم ارائه خدمات پس از …

“علی شربیانی” در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا با بیان اینکه برخی از فروشگاه های تلفن همراه با معرفی گارانتی های اصلی  و مشاوره در مورد گوشی ها توانسته اند جلب اعتماد مشتریان را نسبت به گوشی های گارنتی دار بالا ببرند ، اظهار داشت: به دلیل عدم ارائه خدمات پس از فروش در مقابل گارانتی های تقلبی، کاربران ترجیحی به خرید گوشی های گارانتی دار ندارند. به همین دلیل به خرید گوشی های گارانتی دار اصلی روی آورده اند.
وی افزود: مدتی است به دلیل اطلاع رسانی درست نمایندگان قانونی مبنی بر معرفی گارانتی های اصلی میزان شکایت کاربران به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بیشترین شکایات کاربران از گوشی های بدون گارانتی بود. چرا که این نوع گوشی ها توسط مبادی غیرقانونی روانه بازار می شود و فاقد هرگونه خدمات پس از فروش در بازار هستند. همچنین برخورد جدی با فروشندگان سودجو توسط اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری باعث شده تا تخلف در این بازار پرمصرف به طور چشمگیری کاهش یابد.
شربیانی خاطرنشان کرد: تقلب هایی همچون تعویض گوشی های کارکرده با نمونه های آکبند، ارائه گوشی های تقلبی با برچسب های اصلی و غیره از جمله موارد شکایت کاربران از فروشندگان در بازارهای بزرگ این کالای ارتباطی در تهران است.
چندی پیش مسوول رسیدگی به شکایات مردمی در اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری اعلام کرده بود فروشگاه های گوشی تلفن همراه که بیش از دو بار شاکی اختصاصی داشته باشند، طبق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی پلمپ می شود.
به گزارش موبنا، آخرین بررسی های بازار تلفن همراه حاکی است، به دلیل رکود بازار تلفن همراه برخی از فروشندگان برای فروش و سود اقدام به تقلب در این بازار ۴۶ میلیون مشترک ایرانی کرده اند.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا