سلسکوپ تلفن همراه را به میکروسکوپ تبدیل می کند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” آنالیسیز” ،  محققان مرکز UC Berkeley – مرکز تحقیقات دانشگاه Berkeley  کالیفرنیای آمریکا – موفق شدند با فراهم آوردن امکان نصب سلسکوپ روی گوشی تلفن همراه ، این وسیله را به یک میکروسکوپ ارزان قیمت و در دسترس تبدیل کنند.به این ترتیب ، سلسکوپ که …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” آنالیسیز” ،  محققان مرکز UC Berkeley – مرکز تحقیقات دانشگاه Berkeley  کالیفرنیای آمریکا – موفق شدند با فراهم آوردن امکان نصب سلسکوپ روی گوشی تلفن همراه ، این وسیله را به یک میکروسکوپ ارزان قیمت و در دسترس تبدیل کنند.
به این ترتیب ، سلسکوپ که یک میکرواسکوپ ارزان قیمت با قابلیت نصب روی گوش تلفن است ، امکان تشخیص فوری و زودرس بیماری ها همچون سل و مالاریا  در مناطق درحال توسعه دنیا ، فراهم شد.
به منظور تشخیص و درمان این بیماری ها ، پزشکان می توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه نمونه خون بیماران را مورد تجزیه و تحلیل قرارداده و اقدامهای لازم را برای درمان بیماران در کوتاه ترین زمان انجام دهند.
به گفته یکی از محققان دست اندرکار این پروژه ،  دربسیاری از مناطق درحال توسغه درسراسر دنیا امکان دسترسی و استفاده از گوشی تلفن همراه فراهم است ولی  امکان استفاده از وسایل پزشکی لازم برای تشخیص و درمان بیماریها در بسیاری از مناطق نیست و استفاده از این وسیله جدید دراین خصوص می تواند بسیارراهگشا باشد.
با استفاده از فن آوری های نوین که درین سلسکوپ بکار رفته ، پزشکان می توانند  با استفاده از آن تصاویر مورد نظر درباره نمونه خون یا دیگر موارد مورد لزوم آزمایش را با کمترین نیاز به نور و الکتریسیته تهیه کرده وآنها را درهمان مکان تجزیه و تحلیل کرده و یا از طریق همان تلفن همراه به مراکز بیمارستانی مجهز جهت تشخیص و درمان ارسال کنند.
این سلسکوپ دارای یک منبع پخش نور LED ارزان قیمت – ۷ دلاری- با میزان مصرف بسیار کم است که در مناطقی همچون کشورهای بسیار فقیر که حتی امکان استفاده ا الکتریسیتهد حتی در طول روز  نیست ، می تواند برای ثبت تصاویر لازم از سلسکوپ استفاده کرد.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا