توسعه دولت الکترونیک با همکاری قوای سه گانه امکانپذیر است

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در مورد توسعه دولت الکترونیک در قوه قضاییه اظهار داشت: بدون شک توسعه دولت الکترونیک بدون همکاری قوای سه گانه امکانپذیر نخواهد بود. ما معتقد هستیم بخش های عمده ای از حوزه قوه مجریه هستند که بدون کمک آنها خدمات الکترونیک در قوه قضائیه …

دکتر حمید شهریاری در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا در مورد توسعه دولت الکترونیک در قوه قضاییه اظهار داشت: بدون شک توسعه دولت الکترونیک بدون همکاری قوای سه گانه امکانپذیر نخواهد بود. ما معتقد هستیم بخش های عمده ای از حوزه قوه مجریه هستند که بدون کمک آنها خدمات الکترونیک در قوه قضائیه یا شکل نخواهد گرفت یا شکل گیری آن به نوعی دچار نقصان جدی خواهد شد. وزارت کشور و نیروی انتظامی دو حوزه ای هستند که به کمک جدی آنها برای ارائه خدمات قضایی به طور مطلوب نیازمندیم .
دکتر شهریاری با اشاره به نظام بانکی کشور گفت: بانک های اطلاعات ملی در حال شکل گیری هستند. مرکز آمار ایران هم از جمله مراکز قوه مجریه هستند که بدون مساعدت آنها اجرای هرگونه طرح در قوه قضائیه دچار نقصان خدمت رسانی می شود. در حوزه قوه مقننه نیز نیازمند تغییر قوانین و مقررات سنتی هستیم تا بتوانیم فرایند توسعه قضایی با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسط خدمات الکترونیک را تسریع کنیم.
 به اعتقاد رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بدون تغییر و تحول در نظام قوانین و مقررات، امکان ارایه خدمات الکترونیکی بسیار دور از دسترس خواهد شد. زیرا در بسیاری از اوقات قوانین و مقررات مانع اجرای برخی تغییر و تحولات می شوند. باید تفسیرها و مساعدت های جدی از سوی قوه مقننه صورت گیرد تا با  تجدیدنظر در قانون و مقررات موانع اجمالی بر سر راه توسعه خدمات الکترونیک برداشته شود. همچنین باید یکسری قوانین جدید که اقتضای این پیشرفت و خدمات نوین است، پیشنهاد و ارائه شود. البته پیشتر قانون آیین دادرسی کیفری از این منظر مورد بازنگری قرار گرفته که نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا