نمایندگان مجلس درخواست یک فوریت طرح دفاتر پیشخوان دولت را امضا کردند

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: پس از امضای نمایندگان مجلس، موافقت برای قید یک فوریت بررسی طرح دفاتر پیشخوان دولت باید در صحن علنی مجلس مطرح شود. به احتمال زیاد این طرح فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه و بررسی می شود.به گزارش موبنا این …

علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: پس از امضای نمایندگان مجلس، موافقت برای قید یک فوریت بررسی طرح دفاتر پیشخوان دولت باید در صحن علنی مجلس مطرح شود. به احتمال زیاد این طرح فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه و بررسی می شود.
به گزارش موبنا این طرح شامل یک ماده واحده و ۲ تبصره است که در کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی تهیه شده و براساس آن دستگاه ها ملزم به واگذاری امور خدماتی به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان خدمات دولت می شوند. در ماده واحده طرح یک فوریتی دفاتر پیشخوان خدمات دولت آمده است: “کلیه دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلاب اسلامی و بخش عمومی غیردولتی موظفند تمام خدمات قابل ارایه در خارج محیط اداری خود را به دفاتر یپشخوان دولت که بوسیله بخش غیردولتی ایجاد و مدیریت می شود، واگذار کنند”.
براساس تبصره یک این طرح، ایجاد دفاتر واحدهای کاری برای ارایه این خدمات ممنوع بوده و تمام دفاتر دایر فعلی باید به دفاتر پیشخوان دولت تغییر یابند. براساس تبصره ۲ این طرح ، آیین نامه اجرایی این قانون ظرف دوماه با پیشهاد وزارت کشور و با تصویب دولت ابلاغ خواهد شد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا