فناوری اطلاعات در اصلاح الگوی مصرف تحول بنیادی ایجاد می کند

به گزارش ایرنا ، دکتر عبدالمجید ریاضی پنجشنبه در همایش نقش فناوری اطلاعات در اصلاح الگوی مصرف در بوشهر افزود:در دولت نهم نگاه دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر به توسعه ارتباطات بود طوری تحولات خیلی خوبی در طول برنامه در حوزه ارتباطات اتفاق افتاد. وی اضافه کرد: در گذشته ۷۰ درصد توجه …

به گزارش ایرنا ، دکتر عبدالمجید ریاضی پنجشنبه در همایش نقش فناوری اطلاعات در اصلاح الگوی مصرف در بوشهر افزود:در دولت نهم نگاه دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر به توسعه ارتباطات بود طوری تحولات خیلی خوبی در طول برنامه در حوزه ارتباطات اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: در گذشته ۷۰ درصد توجه ها و سرمایه گذاری ها روی ارتباطات بود وحدود ۳۰ درصد روی فناوری اطلاعات اما در برنامه پنجم این موضوع عکس شده و ۷۰ درصد نگاه ها و سرمایه گذاری ها روی فناوری اطلاعات و حدود۳۰ درصد روی ارتباطات متمرکز شده است.
ریاضی یادآور شد:تاکنون تحولاتی که در بخش ارتباطات وجود داشت تحولات شکلی بود اکنون فناوری اطلاعات تحولات ماهوی بوجود می آورد طوری که ۸۹ درصد از فرایندها را می شود الکترونیکی کرد و اگر در این راستا قدمی برنداریم به طور قطع و یقین اسراف کرده ایم.
وی در مورد موضوع اصلاح الگوی مصرف اظهارداشت: روی این موضوع بسیار تاکید شده است و حکم اسلام مخالفت با اسراف است و ما به آن اعتقاد دینی داریم.
معاون فناوری وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت :حتی در کشورهای دیگر که نیاز اقتصادی آنها مبتنی بر مصرف است، اعتقاد دارند که از منابع کمتر، دستاوردهای زیادی به دست آورند که خود نوعی الگوی مصرف است.
ریاضی بیان کرد:اصلاح الگوی مصرف باید برای ما بیشتر مهم باشد برای اینکه هم وظیفه شرعی داریم و هم از منابع باید استفاده بهینه را ببریم.
معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سطح کشور ۲۲ هزار شعبه بانکی وجود دارد که با الکترونیکی شدن بانک ها، مراجعه کردن به بانک نیاز نیست و داشتن دو هزار شعبه بانکی نیز زیاد است.
وی اضافه کرد:حوزه ارتباطات اکنون در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و توجه بیشتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه فناوری اطلاعات است.
ریاضی اظهارداشت: براین باوریم که به فناوری اطلاعات از بعد ابزاری و اقتصادی باید توجه شود و در این راستا تشکیل کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات را در برنامه پنجم توسعه قراردادیم و این کارگروه با عضویت حدود ۸۰ نفر از کارشناسان و متخصصین تشکیل شده است.
ریاضی گفت :در برنامه پنجم حدود پنج درصد احکام مربوط به فناوری اطلاعات است که نسبت به برنامه های قبلی تحولات خوبی صورت گرفته است ودر این احکام دولت و دستگاههای اجرایی و حتی قوای سه گانه ملزم شده اند که یک سری کارهایی در حوزه فناوری اطلاعات انجام دهند و احکام بسیار خوبی است که امیدواریم در مجلس تصویب شود و برنامه پنجم حول محور فناوری اطلاعات، یک توسعه واحدی در کشور داشته باشد.
همایش ملی نقش فناوری اطلاعات در اصلاح الگوی مصرف به مدت دور روز در بوشهر برگزار شد و درپایان به مقالات برتر این همایش جوایزی اعطا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا