سیستم مدیریت تهدید یکپارچه به بازار عرضه شد

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا امروزه برقراری امنیت، ایمنی و پایداری شبکه، یک مسأله مهم برای ادارات و شرکت‌های دولتی و سازمان‌های کوچک و بزرگ است. تهدیدهای پیشرفته از سوی تروریست‌های فضای سایبر، کارمندان ناراضی و هکرها، رویکردی سیستماتیک را برای برقراری امنیت، ایمنی و پایداری شبکه می طلبد. در بسیاری از صنایع، امنیت …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا امروزه برقراری امنیت، ایمنی و پایداری شبکه، یک مسأله مهم برای ادارات و شرکت‌های دولتی و سازمان‌های کوچک و بزرگ است. تهدیدهای پیشرفته از سوی تروریست‌های فضای سایبر، کارمندان ناراضی و هکرها، رویکردی سیستماتیک را برای برقراری امنیت، ایمنی و پایداری شبکه می طلبد.
در بسیاری از صنایع، امنیت یک انتخاب نیست. بلکه یک ضرورت است. بخش قابل توجهی از بار فنی و مسوولیت برقراری امنیت، ایمنی و پایداری، برعهده کارشناسان امنیت شبکه سازمان‌ها و شرکت‌ها است. این کارشناسان باید با پیاده‌سازی مکانیزم‌ها و استفاده از تجهیزات امنیتی مختلف موجبات برقراری امنیت، ایمنی و پایداری در داده‌های سازمان مطبوع را فراهم کنند.
در بیشتر موارد کارشناسان امنیت شبکه با مشکلات زیادی در دستگاه‌های امنیتی از جمله عدم سازگاری دستگاه‌ها با یکدیگر، عدم وجود دستگاهی برای تحلیل گزارش های تولید شده توسط تجهیزات مختلف و غیره مواجه هستند. شرکت‌های سازنده تجهیزات امنیتی به فکر مجتمع کردن دستگاه‌های موازی و حذف وظایف موازی آن‌ها افتادند.  نتیجه کار، عرضه محصول “سیستم مدیریت تهدید یکپارچه” است. این سیستم برای امن‌سازی ارتباطات درون سازمانی، میان سازمانی و اینترنتی یک سازمان، نیاز به استفاده از سرویس‌های امنیتی متعدد در شبکه و مخصوصاً در دروازه  آن است .
از آنجایی که به ازای هر یک از سرویس‌ها، هزینه خرید سخت افزار و یا نرم‌افزار مجزا باید پرداخت شود ، مدیر شبکه باید به نحوه کارکرد چندین دستگاه یا سرویس آشنا باشد. کندی یا قطعی در هر دستگاه، کار دستگاه‌های دیگر را مختل می‌کند و تاخیر زیادی از زمان ارسال بسته تا دریافت بسته در مقصد نهایی ایجاد می‌شود. استفاده از دستگاه‌های امن‌سازی نظیر دیوار آتش ، سامانه تشخیص و پیشگیری از نفوذ و ویروس‌یاب بصورت مجزا توصیه نمی‌شود. در برخی موارد به دلیل عدم سازگاری امکانات امنیتی دستگاه‌های مجزا، نمی‌توان از این امکانات در کنار یکدیگر برای امن‌سازی شبکه بهره جست.
در سال‌های اخیر، برای رفع مشکلات فوق در دروازه ، دستگاه‌هایی عرضه شده‌اند که بیشتر یا همه نیازهای امنیتی را به ‌صورت یک راه‌حل امنیتی جامع و واحد ارائه می‌دهند. از این دستگاه‌ها با عنوان سیستم مدیریت تهدید یکپارچه یا UTM یاد می‌شود.
با توجه به هدف تهیه UTM، که یکپارچه‌سازی و مدیریت ابزارهای امنیتی در یک بسته کامل با مدیریت یکپارچه است ، مهمترین بخش یک UTM، سیستم مدیریتی آن است که استفاده از همه ابزارهای امنیتی را ساده‌ تر می‌کند و همچنین بازدهی را افزایش می‌دهد.
۱۲۸/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا