ارسال و دریافت پیامک توسط نابینایان با گوشی تلفن همراه نوکیا

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” اوبرگیزمو” ،  شرکت نوکیا با استفاده از یک فن آوری پیشرفته در گوشی های تلفن همراهش امکان استفاده از خط بریل ( خط مخصوص نابینایان) را برای خواندن و نوشتن توسط نابینایان به منظور ارسال پیامک های نوشتار فراهم کرد. فعلا نسخه بتا نرم افزار Braille …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از ” اوبرگیزمو” ،  شرکت نوکیا با استفاده از یک فن آوری پیشرفته در گوشی های تلفن همراهش امکان استفاده از خط بریل ( خط مخصوص نابینایان) را برای خواندن و نوشتن توسط نابینایان به منظور ارسال پیامک های نوشتار فراهم کرد.
 فعلا نسخه بتا نرم افزار Braille Reader شرکت نوکیا ارایه شده است به این معنا که بعضی گوشی های مخصوص نوکیا فعلا این قابلیت را خواهند داشت.
این نرم افزار ازطریق بازخورد ( فیدبک)  بصورت لرزشی که قابل لمس با سرانگشتان نابینایان یا کم بینایان  است (finger reading )  ، عمل می کند.
البته استفاده از این سیستم ویبره یا لرزشی روی گوشی های نوکیا که دارای  صفحه نمایش های لمسی هستند ، مشکل به نظر می رسد ولی نرم افزار و فن آوری Braille Reader نوکیا به کاربران نابینا امکان لمس برآمدگی های کد مانند خط بریل را از طریق ویبره فراهم کرده است .
چون نرم افزار Nokia Braille Reader نیازمند ورودی لمسی به گوشی است ، فقط گوشی های نوکیا  که مجهزبه سیستم عامل S60 نسخه پنجم هستند می توانند از این نرم افزار پشتیبانی کنند که از جمله این گوشی های می توان از گوشی های Nokia 5800 XpressMusic, Nokia N97, Nokia N97 mini, Nokia 5530, Nokia 5230 و Nokia X6 نام برد.
جزییات بیشتر دراین باره منتشر نشده است.
۱۳۱/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا