مشترکان موبایل امسال پنج میلیارد نفر می شوند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از آی تی یو، حمدون توره، دبیر کل ITU اعلام کرد شمار مشترکان تلفن‌همراه را تا پایان سال ۲۰۰۹ ، ۴/۹ میلیارد نفر گزارش و اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۰ به پنج میلیارد مشترک خواهد رسید. با ارایه سرویس‌ها و گوشی‌های پیشرفته در کشورهای توسعه یافته و …

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از آی تی یو، حمدون توره، دبیر کل ITU اعلام کرد شمار مشترکان تلفن‌همراه را تا پایان سال ۲۰۰۹ ، ۴/۹ میلیارد نفر گزارش و اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۱۰ به پنج میلیارد مشترک خواهد رسید.
با ارایه سرویس‌ها و گوشی‌های پیشرفته در کشورهای توسعه یافته و افزایش ارایه سرویس‌های بانکداری همراه و سلامت همراه در کشورهای در حال توسعه، روز به روز بر تعداد کاربران موبایل در سراسر دنیا افزوده می‌شود.
توره در حاشیه برگزاری نمایشگاه جهانی موبایل پیش بینی کرد که با افزایش استفاده از موبایل و دسترسی به اینترنت، سرویس‌های تلفن همراه در سال ۲۰۱۰ رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه خواهند کرد.
به علاوه براساس پیش‌بینی‌های ITU، شمار مشترکان پهن باند موبایل نیز تا پایان سال  ۲۰۱۰ از مرز یک میلیارد می‌گذرد در حالی که تا پایان سال ۲۰۰۹ به ۶۰۰ میلیون مشترک رسیده بود.
با چنین نرخ رشدی، دسترسی به اینترنت و وب سایت‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیز افزایش یافته و استفاده از کامپیوترهای رومیزی رو به کاهش است.
۱۳۵/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا