کاربران علاقه ای به گوشی های گارنتی دار ندارند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، اختلاف قیمت گوشی های گارانتی دار و بدون گارانتی در سطح بازار تلفن همراه باعث شده  تمایل مشتریان به خرید گوشی های قاچاق روبه افزایش باشد.سود سرشار و تقاضای بالا در بازار گوشی تلفن همراه ،موجب افزایش عرضه گوشی های قاچاق شده است.  حدود ۹۷ درصد از سهم بازار …

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، اختلاف قیمت گوشی های گارانتی دار و بدون گارانتی در سطح بازار تلفن همراه باعث شده  تمایل مشتریان به خرید گوشی های قاچاق روبه افزایش باشد.
سود سرشار و تقاضای بالا در بازار گوشی تلفن همراه ،موجب افزایش عرضه گوشی های قاچاق شده است.  حدود ۹۷ درصد از سهم بازار تلفن همراه به قاچاقچیان گوشی اختصاص یافته است.
رئیس فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و لوزام یدکی کشور در این باره گفت: اغلب مردم اعتقادی به گارانتی گوشی تلفن همراه درایران ندارند. به همین دلیل در بسیاری از مواقع فروشندگان رسمی گوشی های تلفن همراه نیز به منظور افزایش فروش، به عرضه گوشی های فاقد گارانتی های رسمی اقدام می کنند.
“ابراهیم درستی ” افزود: عدم ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب از سوی شرکت های قانونی، از دیگر دلایل اصلی است که سبب شده تا عموم مشتریان تمایل به خرید گوشی های فاقد گارانتی رسمی داشته باشند .
وی تصریح کرد: در همین حال قاچاقچیان گوشی برای فروش بیشتر گوشی ها ، کارت های تقلبی گارانتی را که غالبا نام آن ها مشابه نام شرکت های معتبر است منتشر کرده و از این رو توانسته اند گوشی های خود را با عنوان گارانتی دار به فروش برسانند.
رئیس فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و لوزام یدکی کشور تصریح کرد: از سال ۸۵ تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به ۶۰ درصد افزایش یافت . دو سال بعد این رقم به ۲۵ درصد رسید و هم اکنون نیز تعرفه واردات گوشی ۲۵ درصد است.
به گفته وی بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شد بازار در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.
به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار ، حدود ۹۷ درصد سهم بازار را قاچاقچیان در اختیار دارند.
۱۲۹/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا