سیم‌کارت‌هایی که بی‌دلیل می‌سوزند…

مسائل فنی را باید خود اپراتور پاسخ دهدتذکرات لازم از طریق رگولاتوری داده می‌شود    به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی‌پور ـ ‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در جمع خبرنگاران درباره‌ی چرایی سیم‌کارت‌هایی که بی‌دلیل می‌سوزند اظهار کرد: البته باید اپراتوری که این خدمات را به مردم ارائه می‌دهد، درباره انتخاب …

مسائل فنی را باید خود اپراتور پاسخ دهد
تذکرات لازم از طریق رگولاتوری داده می‌شود    
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا تقی‌پور ـ ‌وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در جمع خبرنگاران درباره‌ی چرایی سیم‌کارت‌هایی که بی‌دلیل می‌سوزند اظهار کرد: البته باید اپراتوری که این خدمات را به مردم ارائه می‌دهد، درباره انتخاب تکنولوژی مناسب و این که مشتریان ضرر نکنند، تدابیر لازم را اتخاذ کند و ما هم از طریق سازمان تنظیم مقررات زمانی که مشکلی در رابطه با خدمات سرویس‌ها بروز می‌کند، تذکرات لازم را می‌دهیم که امیدواریم با انتخاب تکنولوژی مناسب این مشکلات حل شود.
وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: اپراتورهای مختلف، سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و ما موظفیم بازار را به شکلی تنظیم کنیم که وقتی تعداد اپراتورها بیش‌تر می‌شود بتوانند فعالیت کنند. زمانی که ظرفیت بازار به خوبی توسعه پیدا نکرده باشد همان اپراتورهایی که پروانه دارند متضرر می‌شوند.
او ادامه داد: اگر برای سرمایه‌گذاران بازار به حد کافی مهیا نباشد، بازگشت سرمایه با تاخیر مواجه می‌شود و موجب شکست اپراتور خواهد شد، بنابراین باید به مرور مجوزها را صادر کنیم تا همزمان که بازار توسعه می‌یابد و مردم با این خدمات آشنا می‌شوند، اپراتورها هم فعالیت کنند.وی تصریح کرد: این اقدام بیش‌تر برای حفاظت از منافع اپراتورها و به تعبیری حفاظت از سرمایه‌گذاری‌هاست که در این حوزه انجام می‌شود و به تناسب توسعه ظرفیت بازار می‌تواند تعداد این اپراتورها هم بیش‌تر شود.
وزیر ارتباطات درباره‌ی وضعیت پست کشور گفت: خوشبختانه از نظر شاخص‌های پستی مرتبا در برنامه چهارم توسعه همه شاخص‌ها رو به بهبود بوده و امروز پست ما در منطقه از امکانات و خدمات خوبی برخوردار است.
او گفت: امیدواریم با آماده‌سازی که در مسیر است و برای خصوصی‌سازی در پست، بتوانیم با افزایش رقابت و مشارکت بخش خصوصی و تمامی بخش‌های توانمند داخلی در این زمینه هرروز بیش‌ از پیش خدمات متنوع‌تر با کیفیت بالاتر و با هزینه‌ی کمتر برای شهروندان فراهم کنیم.
وزیر ارتباطات درباره‌ی مزایده اپراتور دوم پست تصریح کرد: تنظیم پروانه‌ها شرایطی لازم دارد و باید تمام مسائل در پروانه‌هایی که برای اپراتورها صادر می‌شود، لحاظ گردد که این کار در دست اجراست اما هنوز آماده صدور و اعلام نیست.البته همکاران در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشغول کار برروی آن هستند که امیدواریم که به‌موقع پروانه صادر شود.
تقی‌پور درباره‌ی فراخوان مجوز موقت پست بین‌الملل گفت: دوستان باید مسائل را در این زمینه جمع‌آوری کنند و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی و در نهایت آماده‌ی ابلاغ شود.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا